هر ۸ دقیقه یک ایرانی به آلزایمر مبتلا می‌شود

معصومه صالحی با بیان اینکه در هر ۴ ثانیه یک نفر در جهان به دمانس و بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱۳۵ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا خواهند شد. رئیس انجمن آلزایمر ایران، افزود: در کشور ما به دلیل افزایش جمعیت سالمندی هر هشت دقیقه …

معصومه صالحی با بیان اینکه در هر ۴ ثانیه یک نفر در جهان به دمانس و بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱۳۵ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا خواهند شد.

رئیس انجمن آلزایمر ایران، افزود: در کشور ما به دلیل افزایش جمعیت سالمندی هر هشت دقیقه یک نفر به دمانس و آلزایمر مبتلا می‌شود.

وی درباره شیوع آلزایمر در میان جمعیت‌های مختلف، عنوان کرد: خانم‌ها ۵ تا ۶ درصد بیش از مردان به آلزایمر مبتلا می‌شوند، زیرا بی‌تحرکی، افزایش وزن، استرس و قرار گرفتن در معرض برخی آلودگی در زنان بیش از مردان است.

صالحی اظهار کرد: به افراد توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز آلزایمر به سلامت خود توجه کنند، برای مثال به صورت مرتب قند خون، چربی و فشار خون خود را بررسی کنند، هم چنین کم‌تر از روغن‌های اشباع شده و سرخ کردنی استفاده کنند، مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه را افزایش دهند، مغز خود را به چالش بکشند و روابط اجتماعی خود را افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا