مسافران شب‌ها به ترکیه سفر نکنند

عبدالحسین علی اکبری افزود: وضعیت تردد بین مرزهای ایران و ترکیه به ویژه در مرز بازرگان روان است ولی توصیه هایی برای مسافران زمینی به این کشور داریم که عدم انجام سفر در ساعات شب و اهتمام به سفر گروهی به این کشور از جمله آنهاست. وی اضافه کرد: همچنین برخی مسافران می توانند از …

عبدالحسین علی اکبری افزود: وضعیت تردد بین مرزهای ایران و ترکیه به ویژه در مرز بازرگان روان است ولی توصیه هایی برای مسافران زمینی به این کشور داریم که عدم انجام سفر در ساعات شب و اهتمام به سفر گروهی به این کشور از جمله آنهاست.
وی اضافه کرد: همچنین برخی مسافران می توانند از مسیرهای جایگزین از جمله سرو، پلدشت و جلفا برای سفر به ترکیه استفاده کنند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی مرز بازرگان اظهار کرد: با وجود عادی بودن تردد در این مرز، تقاضای سفر زمینی از ایران به ترکیه کاهش یافته و از حدود ۴۵۰ خودروی روزانه به ۳۰۰ خودرو رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی ادامه داد: در مرز بازرگان از طرف ترکیه نیز روزانه حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ خودرو در این مرز تردد کرده و وارد کشورمان می شوند.
علی اکبری گفت: در حال حاضر با رایزنی های صورت گرفته، نیروهای ترکیه ای امنیت مرزی را افزایش داده اند.

مرز بازرگان در منتهی الیه شمال غرب کشورمان قرار دارد و مهمترین مرز بین ایران و ترکیه است.
در روزهای گذشته عناصر گروهک های مخالف کشور ترکیه هشت کامیون و یک اتوبوس ایرانی را در جاده های مرزی این کشور مورد حمله قرار داده اند که راننده اتوبوس کشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا