آخر هفته باد و باران جای گرما را می گیرد

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه اظهار کرد: طی امروز (چهارشنبه) و فردا …

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: طی امروز (چهارشنبه) و فردا پنج‌شنبه ۲۸ مرداد بارش پراکنده و خفیف در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه ۲۹ مرداد نیز با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در سواحل شمالی کشور و استان خراسان شمالی رخ خواهد داد. شدت بارش در این روز در استان‌های گیلان، گلستان، شرق مازندران و بخش‌های شمالی خراسان شمالی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه دریای خزر در روز جمعه مواج خواهد بود، گفت: در سه روز آینده وزش باد شدید، گاهی با گرد وخاک در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که در شمال سیستان به ویژه منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه است. از اواخر روز پنجشنبه و روز جمعه نیز پدیده گرد و غبار در برخی نقاط غرب و جنوب غرب دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه همچنین به وضعیت هوای تهران اشاره کردو گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف، در ارتفاعات افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۴۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد و در روز جمعه کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا