اوجاقی: در انتخابی حق کسی پایمال نشد

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا سرمربی تیم ملی ساندا در خصوص برگزاری سه مسابقه ی انتخابی در اردوهای تیم ملی، اظهار کرد: دومین مرحله اردوی آماده‌سازی جهت حضور هر چه بهتر در رقابتهای جهانی را سپری می کنیم. در این مدت سه مسابقه انتخابی را در ده وزن برگزار کردیم که …

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا سرمربی تیم ملی ساندا در خصوص برگزاری سه مسابقه ی انتخابی در اردوهای تیم ملی، اظهار کرد: دومین مرحله اردوی آماده‌سازی جهت حضور هر چه بهتر در رقابتهای جهانی را سپری می کنیم. در این مدت سه مسابقه انتخابی را در ده وزن برگزار کردیم که هر سانداکاری که موفق به دو پیروزی شد در اردوی تیم ملی ماند. بعد از برگزاری رقابتهای جام پارس و بر اساس عملکرد ملی‌پوشان، پنج نفر نهایی را برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می‌کنیم.

وی با بیان این که در رقابتهای انتخابی عدالت برقرار است، خاطر نشان کرد: در انتخابی تیم ملی همه ملی پوشان می‌دانند اگر قهرمان جهان هم باشند باید مراحل انتخابی را بگذرانند. ممکن است در یک مسابقه سانداکاری شرایط مساعد برای مبارزه را نداشته باشد، به همین دلیل ما سه مرحله انتخابی را برگزار می‌کنیم تا کاملا انصاف رعایت شود و حق کسی پایمال نشود. مسابقه انتخابی بر طبق اصول جهانی برگزار شد و قضاوت آن هم بر عهده‌ی داوران بین المللی ایرانی بود.

اوجاقی در خصوص بازدید سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از مراحل آماده سازی تیم های ملی مردان و زنان، گفت: حضور مسئولان در تمرین ملی پوشان از نظر روانی بسیار اثر گذار است زیرا ورزشکار می فهمد که مورد توجه مسئولان ورزش است. آقای سجادی فدراسیون های زیر مجموعه وزارت ورزش را سرکشی می کند و با شرایط تمرینی ورزشکاران از نزدیک آشنا می شود. او در سال گذشته نیز چند باری از تمرین ووشوکاران بازدید کرد.

سرمربی تیم ملی در رابطه با حضور مربی کشتی در کادر فنی تیم ملی ساندا اذعان کرد: با توجه به اینکه فنون ساندا و کشتی نزدیک به هم هستند و بیشتر ملی پوشان در تمرینات کشتی هم شرکت می کردند، تصمیم گرفتیم که از یک مربی کشتی در تمرینات استفاده کنیم. البته قرار نیست که رضایی‌منش فن جدیدی به سانداکاران آموزش دهد بلکه هدف برطرف کردن ایرادات و توجه به ریزه کاری هاست.

اوجاقی در پایان گفت: تمرین ملی‌پوشان در شرایط خیلی خوبی سپری می‌شود و امکانات خوبی مهیاست. امید داریم با توجه به برگزاری یک تورنمنت دو جانبه با چینی ها و شرکت در جام پارس، ملی پوشان آمادگی لازم را تا مسابقات جهانی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا