گران‌ترین آپارتمان‌های ۱۲۰ متری جهان

مهر: سايت گلوبال پراپرتي در يكي از تازه‌ترين گزارش‌هاي دوره‌يي خود، گرانترين آپارتمان‌هاي ۱۲۰متري در برخي از شهرها را معرفي كرده است. موقعيت اين واحدها معمولا در وسط شهرهاي احصا شده در گزارش قرار دارند. به عبارت ديگر، اين آپارتمان‌هاي ۱۲۰متري از نظر موقعيت مكاني برتري خاصي نسبت به ساير آپارتمان‌هاي واقع در شهر يادشده …

مهر: سايت گلوبال پراپرتي در يكي از تازه‌ترين گزارش‌هاي دوره‌يي خود، گرانترين آپارتمان‌هاي ۱۲۰متري در برخي از شهرها را معرفي كرده است. موقعيت اين واحدها معمولا در وسط شهرهاي احصا شده در گزارش قرار دارند. به عبارت ديگر، اين آپارتمان‌هاي ۱۲۰متري از نظر موقعيت مكاني برتري خاصي نسبت به ساير آپارتمان‌هاي واقع در شهر يادشده ندارند.

براساس اين گزارش، لندن دومين شهر گران از نظر قيمت هر مترمربع آپارتمان به شمار مي‌رود. ۳۴ هزار و ۵۳۱ دلار قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در ابرشهر گزارش شده است. براين اساس، قيمت كل يك آپارتمان ۱۲۰متري در لندن به حدود ۱۴ميليارد تومان بالغ مي‌شود.

جزيره هنگ‌كنگ، نيويورك، پاريس، مسكو، سنگاپور، وين، توكيو و ژنو نيز به ترتيب در رده‌هاي ۳ تا ۱۰ گران‌ترين شهرها از نظر قيمت آپارتمان قرار مي‌گيرند. اين درحالي است كه اختلاف قيمت هر مترمربع آپارتمان در ميان شهرهاي رتبه اول (موناكو) و رتبه دهم (ژنو) حدود ۴۷ هزار دلار است. اين اختلاف در قيمت كل يك واحد ۱۲۰متري به حدود ۱۹ميليارد تومان مي‌رسد.

بمبئي، استكهلم، هلسينكي، رم، لوكزامبورگ، سيدني، تايپه، برمودا، آمستردام، تورنتو نيز به ترتيب در رده‌هاي ۱۱ تا ۲۰ گران‌ترين شهرها از نظر قيمت آپارتمان قرار دارند. ۱۱هزار و ۴۵۵ دلار قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در بمبئي گزارش شده است. اين رقم در شهر تورنتو كه در رده بيستم گران‌ترين شهر از نظر قيمت آپارتمان قرار مي‌گيرد، تقريبا به نصف- به ۶ هزار و ۳۹۹ دلار- كاهش مي‌يابد كه حدود يك دهم قيمت هر مترمربع در كشور موناكو است.

قيمت آپارتمان ۱۲۰ متري در تهران

براساس تازه‌ترين گزارش‌هاي آماري منتشرشده ازسوي بانك مركزي و مركز آمار ايران، متوسط قيمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران حدود ۴ ميليون تومان است كه در اين حالت، قيمت يك آپارتمان ۱۲۰متري به‌طور متوسط ۴۸۰ ميليون تومان مي‌شود. اين درحالي است كه در مناطق مختلف تهران قيمت هر متر آپارتمان از حدود ۲ ميليون تومان تا بيش از ۱۵ميليون تومان، بسته به منطقه و محله و سن آپارتمان در نوسان است.

از اين‌رو، مي‌توان تخمين زد كه گران‌ترين آپارتمان ۱۲۰متري در تهران حدود ۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان باشد. به‌طور مثال، در تيرماه سال‌جاري آپارتماني كهنه‌ساز ( ۷ تا ۱۲سال عمر بنا) با متراژ حدود ۱۱۰متر به قيمت هر متر ۱۳ميليون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته شده است. همچنين آپارتماني ميان سال ( ۴ تا ۶سال عمر بنا ) در محله پاسداران به قيمت هر متر ۱۰ميليون و ۴۰۰هزارتومان به فروش رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا