گیاهخوارها هم می‌توانند غذاهای متنوع بخورند!

  سوپ سبز مواد لازم برای ۵ نفر ۲ ق س روغن‌زیتون ۲ عدد ساقه کرفس ۲ عدد هویج ۴ حبه سیر رنده شده ۱ عدد تره‌فرنگی خردشده ۲ عدد سیب‌زمینی ۲ /۱ یک عدد قرص عصاره سبزیجات ۲ /۱ ۱ پیمانه نخود سبز پخته ۱ پیمانه جعفری تازه ۲ ق س آب‌لیموی تازه به …

 

سوپ سبز

مواد لازم برای ۵ نفر

۲ ق س روغن‌زیتون
۲ عدد ساقه کرفس
۲ عدد هویج
۴ حبه سیر رنده شده
۱ عدد تره‌فرنگی خردشده
۲ عدد سیب‌زمینی
۲ /۱ یک عدد قرص عصاره سبزیجات
۲ /۱ ۱ پیمانه نخود سبز پخته
۱ پیمانه جعفری تازه
۲ ق س آب‌لیموی تازه
به میزان لازم نمک و فلفل
مقداری ماست برای تزئین
۲ ق س سبزی معطر

طرز تهیه:

۱.  ابتدا سبزیجات را آماده کنید. به این صورت که کرفس را بعداز شست و شو خردکنید. سیب‌زمینی‌ها را هم بشویید، پوست بگیرید و   به‌صورت مکعب‌های بزرگ خردکنید.هویج‌ها را هم پوست بگیرید و سپس خردشان کنید.

۲. حالا مقداری روغن داخل یک قابلمه بریزید سپس آن را روی حرارت قرار دهید. هویج،سیر و کرفس را داخل آن بریزید و کمی مواد را باهم تفت دهید. اکنون تره‌فرنگی خردشده را به مواد اضافه کرده و آنها را خوب باهم مخلوط‌کنید. سیب‌زمینی،سبزی معطر،نمک و فلفل را هم اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و آنها را به مدت ۲ دقیقه تفت دهید.

۳. اکنون ۳-۲ پیمانه آب به همراه نصف قرص عصاره سبزیجات به مواد اضافه کنید.حرارت را زیاد کنید تا آب جوش بیاید سپس حرارت را کم کرده و به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه صبر کنید تا سبزیجات نرم شوند. حالا نخودفرنگی،جعفری و آب‌لیموی تازه را هم به مواد اضافه کنید و بگذارید مواد به مدت ۵ دقیقه باهم بپزند. سوپ را بچشید و اگر نیاز بود نمک بیشتری به آن اضافه کنید.

۴. حالا مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مایه سوپ کاملاً نرم و کرمی شود سپس سوپ را در ظرف موردنظرتان بریزید، آن را با مقداری ماست و کمی فلفل سیاه تزئین کرده ، سرو کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا