اظهارنظر احمد خاتمی درباره فضای مجازی

ایرنا:آیت الله سید احمد خاتمی در سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مهدیه مصلای شهرکرد افزود:در این فضا، هر خبری منتشر می شود را نباید نقل کرد،چرا که نقل دورغ،خودش دورغ است. وی گفت:هر خبری را که رسانه های کذایی ضد انقلاب منتشر می کنند، نباید مورد توجه قرار …

ایرنا:آیت الله سید احمد خاتمی در سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مهدیه مصلای شهرکرد افزود:در این فضا، هر خبری منتشر می شود را نباید نقل کرد،چرا که نقل دورغ،خودش دورغ است.

وی گفت:هر خبری را که رسانه های کذایی ضد انقلاب منتشر می کنند، نباید مورد توجه قرار داد و آن را بازگو کرد.

آیت الله خاتمی،تاکید کرد:هر خبر و هر حرفی که معلوم نیست سر و ته آن چیست ،را نباید برای دیگران اعلام کرد و باید دارای منطق و استدلال بود.

امام جمعه موقت تهران،با این پرسش که مگر هر حرفی را روزنامه ها می نویسند،درست است؟ گفت:در دوران اصلاحات در دانشگاه اردبیل ،درباره این که کشور را حریم ولایت و رهبری حفظ کرده است ،سخنرانی کردم، اما فردای آن روز ،یکی از روزنامه ها با تیتر درشت،سخنان مرا تحریف کرده است.

به گفته وی،هر حرفی که روزنامه ها می نویسند،وحی منزل نیست و خبر روزنامه ،سایت و پیامک ،مدرک درست بودن نیست.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری تاکید کرد:برای پی بردن به صدق خبر و حرف،باید اهل منطق و استدلال بود و همیشه سوال ‘از کجا ‘ را در مورد اخبار فضای مجازی و روزنامه ها پرسید.

خاتمی،به ویژگی های کامل سه جوان قرآنی را حضرت ابراهیم ،اسماعیل و یوسف نبی علیه السلام اشاره کرد و گفت:قرآن سیره این سه جوان بسیار به زیبایی بیان کرد.

وی،به جوانان توصیه کرد دو اصل مهم تکلیف محوری و ایستادگی برای انجام وظیفه را ،در تمام شوون و ذره ذره زندگی خود جاری کنند.

به گفته وی، جوانی که شور و نشاط خود را در مسیر ارزش ها به کار می گیرد و اهل منطق، استدلال،تکلیف مداری و متقی است ،در تراز جمهوری اسلامی ایران است.
خاتمی ،برای فرج الله سلحشور ،کارگردان سریال یوسف پیامبر که به گفته وی،این روزها سخت بیمار است، آرزوی سلامتی کرد.

طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی به مدت ۲۵روز از دوم تا بیست و هفتم مردادماه هر شب در مهدیه مصلای شهرکرد برای جوانان و هر روز برای فرهنگیان با حضور ۱۶ نفر از اندیشمندان کشور برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا