وزیر بهداشت امروز اختیاری شدن نظام پرداخت عملکردی بیمارستانها را ابلاغ می کند

ایرج حریرچی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد از مهر سال ۹۳ به صورت آزمایشی در بیمارستانهای دولتی اجرا شد و از ابتدا نیز قرار بود تا پایان خرداد ۹۴ مرحله آزمایشی آن انجام شود و پس از آن با توجه به نتایج …

ایرج حریرچی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد از مهر سال ۹۳ به صورت آزمایشی در بیمارستانهای دولتی اجرا شد و از ابتدا نیز قرار بود تا پایان خرداد ۹۴ مرحله آزمایشی آن انجام شود و پس از آن با توجه به نتایج و تجربیات به دست آمده در مورد ادامه آن تصمیم گیری شود.
وی گفت: نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد، طی ۹ ماه از اول مهر ۹۳ اجرا شد و اکنون با توجه به تجربیات به دست آمده و درخواست روسای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات-بهداشتی- درمانی سراسر کشور به معاونت درمان وزارت بهداشت و بررسی های وزیر بهداشت به این نتیجه رسیدیم که اجرای این طرح به اختیار دانشگاهها و بیمارستانهای کشور سپرده شود.
قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد: نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد طی ماههای گذشته با وفاداری به اصول اولیه چند بار در بعضی بندها اصلاح شد اما بعد از بررسی های انجام شده، قرار بر این شد که به دانشگاههای علوم پزشکی اختیار داده شود که اجرای نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد یا انجام روش قبل پرداخت با هماهنگی هر واحد بیمارستانی اجرا شود.
حریرچی ادامه داد: بر اساس دستوری که امروز وزیر بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ می کند، هر بیمارستان دولتی می تواند نظام پرداخت عملکردی را اجرا کند یا اینکه به نظام نوین پرداخت بیمارستانها که در ۶ ماه اول سال ۹۳ اجرا می شد، برگردند.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: در صورتی که هر بیمارستان به نظام پرداخت قبلی برگردند ملزم هستند که حتماً سهم ۲۷.۵ درصد درآمد بیمارستان برای کارانه کارکنان غیر پزشک را حفظ کنند و میزان دریافتی کارانه مجموع کارکنان نیز از ۱.۷ برابر رقم قبلی که نیمه اول سال ۹۳ دریافت می کردند، کمتر نباشد.
وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر بهداشت که امروز به تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ می شود، هر بیمارستان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی خود می تواند نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد را ادامه دهد یا به نطام پرداخت قبلی برگردد اما در مجموع نظام پرداختی بیمارستانهای کشور باید به سمت عملکردی حرکت کند.
قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد کارانه پرشکان نیز نظام پرداخت پلکانی بازنگری می شود و اصل بر اجرای نظام پرداخت قبلی برای پزشکان است مگر اینکه پزشکان یک واحد بیمارستانی خواهان اجرای نطام پرداخت پلکانی باشند.
اجتمام(۴)**۳۰۶۳ **

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا