بعضی کشورها در شرایط تحریم تولیدات بنجل خود را وارد کشور کرده اند

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در دیدار رییس، معاونین و مدیران مؤسسه ملی استاندارد با حرام خواندن عدم توجه به استاندارد، گفت: برنامه های استاندارد تلاشی برای حلال کردن زندگی فردی و اجتماعی بشریت است که با حالت تسلسل در همه زوایای زندگی مردم جریان دارد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در …

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در دیدار رییس، معاونین و مدیران مؤسسه ملی استاندارد با حرام خواندن عدم توجه به استاندارد، گفت: برنامه های استاندارد تلاشی برای حلال کردن زندگی فردی و اجتماعی بشریت است که با حالت تسلسل در همه زوایای زندگی مردم جریان دارد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این مراسم که آقای شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور هم حضور داشت، مطالعه مسایل مربوط به استاندارد را از علایق شخصی خویش و از ضرورت های جامعه دانست و گفت: هر چه جلوتر می رویم، نیازهای جوامع به استاندارد جدّی تر می شود.
هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از گزارش های مثبت مسؤولین و ارتقای جایگاه ایران در نگاه مؤسسات بین المللی مربوط به استاندارد، با یادآوری مثل معروف «مشک آن است که ببوید»، گفت: اگر چه هر کالایی برای باز کردن مسیر خویش در زندگی مردم باید خوب و با کیفیت باشد، اما مؤسسه استاندارد وظیفه ای دو سویه در تولید و مصرف دارد.
وی ادامه داد: این وظیفه آن است که هم برای کاهش کیفیت به تولیدگران هشدار می دهد و هم مردم را برای افزایش کیفیت مطلع و ترغیب می کند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از فراز و فرود توجه به استاندارد در ایران و به خصوص پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، گفت: در تعامل با دنیا، هم مرغوبیت تولیدات ایرانی ها را معرفی می کردیم و هم در واردات به مرغوبیت و اقتباس از آنها در تولیدات داخلی توجه می کردیم که حق مردم بود.
هاشمی رفسنجانی در ادامه شرایط پس از توافق را بهترین فرصت برای توجهات بیشتر به ارتقای کیفیت واردات و صادرات دانست و گفت: نباید نگران مخالفت های اقلیت محدود سیاسی بود، چون اکثریت قاطع مردم موافق توافق هستند و از برنامه های دولت حمایت می کنند.
وی با بیان اینکه اگر شرایط نادرستی از استاندارد ایجاد کنیم و اوضاع آشفته ای را برای ایران بگذاریم، نسل های آینده ما را نمی بخشند، گفت: از الان باید به فکر ایجاد شرایط مطلوب و مناسب استاندارد برای نسل های آتی باشیم.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به رشد علمی و فنی بعضی از کشورها و همچنین عقب ماندگی های بعضی دیگر از کشورها، گفت: امیدواریم مؤسسه ی بین المللی استاندارد، فاصله تبعیض آمیز سطح زندگی مردم در کشورهای مختلف را کم کند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دو مقطع در داخل کشور، یعنی یکی در زمان جنگ و دیگری در هشت سال گذشته در بحث استاندارسازی دچار مشکل شده بودیم، اظهار داشت: امیدواریم شرایط بد گذشته تکرار نشود، چرا که ایران ریشه در تاریخ دارد و مردم آن حق زندگی بهتر را دارند.
وی ایرانی ها را از قدیم الایام مصداق انسان های باهوش خواند و افزود: مصری ها می گویند طرح احداث کانال سوئز از ایرانیان است که با وصل شدن دو دریا هم هزینه های حمل ونقل را کم کرد و هم زمینه ساز تحول زندگی اجتماعی شد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جمله رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران تاریخی کهن و مردمان بسیار هوشمند دارد، گفت: این جمله یک حقیقت تاریخی است که در این مقطع بر زبان رئیس جمهور آمریکا جاری شده است.
هاشمی رفسنجانی به دانشگاه جندی شاپور که پناهگاه و مأمن دانشمندان بزرگ از سراسر دنیا بود، اشاره و تصریح کرد: تمدن بزرگ اسلامی که مسلمانان به آن می نازند و حتی اروپا را از قرون وسطی نجات داد، در ایران پرورش یافت و تقویت شد و وقتی صلیبی ها به فضای اسلامی آمدند، فکر می کردند وارد بهشت موعود رسیده اند و آنچه که بردند، بسیار بیشتر از هزینه شان بود.
وی با تأکید بر اینکه ایران جز سه کشوری است که دارای همه منابع طبیعی و مورد نیاز است، خاطر نشان کرد: ایرانی ها با سلول های چند هزار ساله که نسل به نسل تکامل یافته و برخورداری از بهترین مکتب دینی، یعنی مکتب اهل بیت (ع)، می توانند الگوی ملل دنیا باشند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خویش با ارائه تحلیلی از دورنمای همکاری های بین المللی با ایران، در شرایط پس از توافق، ابراز امیدواری کرد که مخالفان نتوانند مانع حرکت دولت در مسیر احیای تمدن بزرگ اسلامی شوند و بگذارند ایرانی با استعدادش، ایران با ظرفیتش و اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) با عظمتش به جهانیان معرفی شوند.
وی ریاست یک خانم دانشمند در مؤسسه استاندارد را افتخاری برای انقلاب اسلامی و کشور دانست و گفت: امیدواریم تعداد مدیران زن در مسؤولیت های مهم افزایش یابد که وجود دختران ایرانی که پس از انقلاب به سوی تحصیلات عالیه رفته اند، ثابت کرده اند که از توانایی های تحصیلی و مدیریتی بالایی برخوردارند.
در ابتدای این مراسم آقای دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور مطالبی در خصوص اهمیت استانداردسازی بیان کرد و گفت: کارکنان مؤسسه استاندارد خدوم، زحمتکش و تحصیلکرده هستند.
همچنین خانم نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و جهانبخش سنجانی، سرپرست پژوهشگاه استاندارد ـ علی اباذری، معاون تدوین و ترویج استاندارد و وحید مرندی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد به بیان گزارشی در خصوص حوزه فعالیت خویش و برنامه های در دست اقدام این موسسه پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا