همه تحریم ها را با مذکرات خنثی کردیم

نوبخت عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عموی مجمع جهانی اهل بیت در سالن سران کشورهای اسلامی افزود: جهان اسلام با یک مشکل عمومی و یک مشکل اختصاصی رو به رو است. وی مشکل اختصاصی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دانست که دشمنان تلاش کردند به جهان بگویند که شیعه نمی …

نوبخت عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عموی مجمع جهانی اهل بیت در سالن سران کشورهای اسلامی افزود: جهان اسلام با یک مشکل عمومی و یک مشکل اختصاصی رو به رو است.

وی مشکل اختصاصی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دانست که دشمنان تلاش کردند به جهان بگویند که شیعه نمی تواند پس از ۱۴۰۰ سال یک حکومت ایجاد کند و لذا با توطئه تلاش کردند برخی گروه ها را در داخل ایران تحریک کنند و هشت سال جنگ را بر این کشور تحمیل و شخصیت های مهم فرهنگی و دینی را ترور کردند.
وی افزود، پس از جنگ نیز با این بهانه که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای است تحریم های ظالمانه را تحمیل کردند تا نتوانیم مدیریت اقتصادی جامعه را در دست داشته باشیم و دشمنان بگویند که این حکومت ناکارآمد است.
نوبخت تصریح کرد: ملت ایران با رهبری و زعامت حضرت آیت الله خامنه ای در این مدت موفق شد تا ضمن ایستادگی برای دفاع از منافع به حق خود تهمت های دشمنان را بر ملا کند.
وی درباره مشکل عمومی جهان اسلام تاکید کرد: این مساله ترفند و شکلی از مبارزه با اسلام ناب محمدی از طریق جعل یک گروه و مجموعه به نام اسلام است.
وی خاطر نشان کرد: امروز که جهان در برابر مکاتب و مذاهب مختلف به آموزه های ارزشمند اسلام توجه کرده دشمنان تلاش می کنند تا برای دور کردن نظرها از اسلام واقعی یک اسلام جعلی خشن و بی رحم را نشان دهد و بگوید این اسلامی است که مسلمانان از آن یاد می کنند و ما مصداق آن را در گروه های تکفیری مشاهده می کنیم.
نوبخت گفت: مواضعی که ما می توانیم برای مقابله با این مشکل اتخاذ کنیم ارائه چهره دوست داشتنی اسلام است و امروز خدمت گزاران این ملت و دوست داران مسلمانان در دولت یازدهم تلاش می کنند با نشان دادن چهره اعتدالی اسلام این توطئه دشمنان را خنثی کنند.
وی یکی از اقدامات دولت برای نشان دادن چهره واقعی اسلام را ارایه شعار جامعه جهانی بدون خشونت و افراط دانست که دو سال قبل از سوی آقای روحانی رییس جمهوری در سازمان ملل مطرح شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به خدمات دو سال گذشته دولت یازدهم گفت: ما توانستیم ۳۰ واحد درصد نرخ تورم را که ناشی از تحریم ها بود تقلیل دهیم و رشد منفی را به رشد مثبت تبدیل و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک الگوی شیعی معرفی کنیم.
نوبخت در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران توانست ثابت کند که با رهنمود های رهبر معظم انقلاب و تکیه بر مکتب اهل بیت می تواند در برابر همه فشارها مقاومت کند.
پس از سخنرانی نوبخت آیت الله محمدی علی تسخیری رییس مراسم اختتامیه مجمع جهانی اهل بیت از سخنگوی دولت خواست تا بودجه مجمع جهانی اهل بیت را به اندازه بودجه یک مجمع بین المللی افزایش دهد.
در ادامه این مراسم از شخصیت های تاثیر گذار بر ترویج فرهنگ شیعی به عنوان مدیران جهادی تجلیل شد.
ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت از روز شنبه در سالن اجلاس سران آغاز شد و سه شنبه شب پس از ارایه گزارش های کمیته های تخصصی این اجلاس با صدور بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا