جنتی: جریان خبری جهان اسلام توطئه های دشمن را خنثی کند

علی جنتی در نشست تخصصی مسئولان رادیو تلویزیون های اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما افزود: رویدادی که با نام پیامبر(ص) عجین باشد حتما مبارک است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فیلم محمد رسول الله(ص) نیز اظهار کرد: چه خوب بود از این فرصت استفاده می شد و این فیلم …

علی جنتی در نشست تخصصی مسئولان رادیو تلویزیون های اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما افزود: رویدادی که با نام پیامبر(ص) عجین باشد حتما مبارک است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فیلم محمد رسول الله(ص) نیز اظهار کرد: چه خوب بود از این فرصت استفاده می شد و این فیلم که ساخته کارگردان نام آشنای ایرانی است را مشاهده می کردید که در آن رحمت و رأفت نبوی در دوران طفولیت به نمایش در آمده است.
وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته همواره ما از مقاومت و بیداری اسلامی سخن گفته ایم و رسانه هایی با هدف مقاومت پا به عرصه وجود نهادند، خاطرنشان کرد: رسانه هایی از جنس بیداری و حق طلبی و با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم مظلوم تاسیس شده اند.
جنتی تصریح کرد: رسانه ها اگر با همگرایی و در یک مسیر گام بردارند قطعا در دیپلماسی رسانه ای برتری خواهند داشت و نظام سلطه رسانه ای غرب که عمدتا منبع صهیونیستی دارند را به چالش می کشانند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: این اجلاس می تواند در راستای برملا کردن اهداف شوم رسانه های صهیونیستی گام بردارد.
وی کیفیت در کارها را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در این مسیر گام برداریم و دستیابی به این مهم مستلزم نیروی انسانی و دانش است که بتواند با دقت و ظرافت اسلام را از پنچره هنر ارتقاء دهد.
جنتی گفت: بر کسی پوشیده نیست که در جهان امروز دیپلماسی رسانه ای بر دیپلماسی نظامی پیشی گرفته و جبهه ای جدید و پرنفوذ را در خود جای داده که نمی توان از آن گذشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجمع رادیو تلویزیون های اسلامی می تواند در راستای تقویت دیپلماسی رسانه ای برنامه ریزی کرده و تسلیم رسانه های سلطه گر نشود، تاکید کرد: این مجمع توان هدایت و حمایت و تاثیر در رویدادهای اسلام را دارد چرا که از پشتوانه غنی بهره مند است.
وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشورهای اسلامی اندیشه اسلامی است گفت: اگر این اندیشه به درستی تبیین شود مورد استقبال همه قرار گرفته و باید از ظرفیت هنر اسلامی به درستی در این عرصه استفاده کنیم.
جنتی اذعان کرد: امروز اسلام ناب در هیاهوی فتنه های رنگارنگ مذهبی چنان تنها مانده که تبلیغات اسلام هراسانه دشمن، در سراسر دنیا ریشه دوانده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونمایی از برند حلال مدیا در این اجلاس، گفت: اسلام آیین تطهیر و پاکیزگی است و همواره به پاکی تاکید کرده و این پاکی همه ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد و تنها به غذا و لباس محدود نمی شود.
جنتی تاکید کرد: خانواده پاک، فرزند پاک و غیره که بتواند اسلام را گسترش دهند بسیار مهم است و بنیان خانواده به عنوان کانون اساسی تربیت خانواده است به شرطی که سهمی قابل توجه در استفاده از رسانه های حلال داشته باشیم.
وی گفت: جمعیت حدود ۲ میلیارد نفری مسلمانان نیازی گسترده و دائمی به محصولات رسانه ای حلال دارند و این بازار صاحبان رسانه را برای تولید محصولات حلال ترغیب می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید محصولات غیر اسلامی و انسانی گفت: امروز مسلمانان از تولید چنین فیلم و رسانه هایی نگران هستند و باید محصولات پاک و حلال تولید شود البته باید در کشورهای اسلامی موضوع دریافت محصولات حلال مدیا نیز در نظر گرفته شود.
جنتی گفت: همانگونه که گردشگر اسلامی به کشوری مسلمان می رود و انتظار غذای حلال و مسائل اسلامی دارد، از رادیو و تلویزیون های آن کشور و رسانه ها نیز انتظار دارد که مسائل اسلامی ارائه دهند.
وی با اشاره به درخواست مدیر یونیوز در خصوص همکاری رسانه های جمهوری اسلامی گفت: ۴۷ خبرگزاری در جمهوری اسلامی وجود دارد که بیش از ۳۰ خبرگزاری جزو خبرگزاری های فعال هستند و در صحنه های بین المللی حضور دارند و باید این ارتباط با یونیوز برقرار شود و ما نیز این ارتباط را وظیفه خود می دانیم.

** رسالت اصلی رسانه ها تبیین ارزش های اسلام ناب محمدی است
به گزارش ستاد خبری هشتیمن اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های اسلامی باید نقش بایسته و رسالت اساسی خود را در تبیین ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) به خوبی ایفا کنند.
جنتی در حاشیه برگزاری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: سایت خبری که اتحادیه راه اندازی کرده و با بسیاری از شبکه های خبری دنیا متصل است را باید به مجموعه خبرگزاری های داخلی کشور متصل کنیم.
وی با بیان اینکه با اتصال سایت خبری اتحادیه به مجموعه خبرگزاری ها و مطبوعات، اخبار به صورت آنلاین و بر خط به خوبی منتقل می شود، اظهار داشت: اخباری که در چنین شبکه ای رد و بدل می شود، عمدتا خبرهای مقاومت و فعالیت های اسلامی است که می تواند بسیار مهم و موثر باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در عمر کوتاه خود توانسته موفقیت های بسیاری کسب کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم این برنامه ها و اقدامات در آینده نه چندان دور بتواند هیمنه امپراطوری رسانه ای غرب را در هم بشکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا