تاکید جهانگیری بر حفاظت میراث تاریخی

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه شنبه با تاکید بر اهمیت فعالیت ها و برنامه های سازمان میراث فرهنگی افزود: برنامه های این سازمان می تواند نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران و شناساندن تمدن کشور به جهان داشته باشد. معاون اول رییس جمهوری با اشاره به آمیختگی صنایع دستی کشور با فرهنگ ایران زمین …

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه شنبه با تاکید بر اهمیت فعالیت ها و برنامه های سازمان میراث فرهنگی افزود: برنامه های این سازمان می تواند نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران و شناساندن تمدن کشور به جهان داشته باشد.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به آمیختگی صنایع دستی کشور با فرهنگ ایران زمین اظهار داشت: صنایع دستی می تواند هم بیانگر توانمندی های صنعتی، فرهنگ و تمدن کشور باشد ضمن آن که توسعه بخش صنایع دستی، زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی جدید و مناسبی برای مردم کشور خواهد بود.
جهانگیری حوزه گردشگری را از بخش های پراهمیت سازمان میراث فرهنگی برشمرد و با اشاره به برنامه های سازمان برای جذب گردشگران و نیز توسعه گردشگری حلال در ایران، بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز جهت رشد و توسعه صنعت توریسم در کشور تاکید کرد.
وی با تاکید بر این که بخش خصوصی باید به صورت جدی در حوزه گردشگری ورود پیدا کند، از حمایت دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ی گردشگری خبر داد و گفت: باید موانع از پیش روی بخش خصوصی برداشته شود و بسترهای لازم و مجوزهای مورد نیاز در این زمینه فراهم شود.

**رعایت اصول زیست محیطی الزام اولیه توسعه گردشگری است
در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گردشگری را از ظرفیت های مهم کشور برشمرد و از آمادگی این سازمان برای همکاری در این زمینه خبر داد.
معصومه ابتکار با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت ها و مشکلاتی همچون آلودگی هوا می تواند به جاذبه های گردشگری کشور آسیب بزند، افزود: رعایت اصول زیست محیطی جزو الزامات اولیه در توسعه گردشگری است و حفظ و نگهداری از طبیعت و جاذبه های گردشگری کشور امری ضروری است.
در این نشست مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گزارشی از وضعیت موجود، ظرفیت ها و برنامه های سازمان ارایه کرد و به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت که پیگیری و حصول نتیجه در استرداد اموال تاریخی – فرهنگی ایران که سال های طولانی به خارج از کشور برده شده بود، از جمله این دستاوردها ذکر شد.
در ادامه این جلسه راهکارهای مختلفی برای حفاظت از میراث فرهنگی و نیز حل مشکلات و مسائل حوزه گردشگری و جذب توریست به ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا