دانشجویان نمونه و نخبه در اولویت جذب هیات علمی هستند

محمد فرهادی بعدازظهر امروز سه شنبه و در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال ۱۳۹۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که در نهاد ریاست جمهوری با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد افزود: در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار نفر برای جذب به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه ها در سامانه مرتبط با …

محمد فرهادی بعدازظهر امروز سه شنبه و در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال ۱۳۹۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که در نهاد ریاست جمهوری با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد افزود: در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار نفر برای جذب به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه ها در سامانه مرتبط با آن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود دو هزار نفر به عنوان اعضای هیات علمی جذب خواهند شد.
وی با بیان اینکه توجه به تحصیلات تکمیلی و کیفیت آموزشی از ابتدا در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده است خاطرنشان کرد: در بحث توسعه علم و فناوری نیز ما براساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه علم و فناوری عمل خواهیم کرد.
فرهادی گفت: دانشگاه های ما باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین سمت و سو پیدا کنند و به همین منظور آموزش و رشته های تحصیلی ما در حال بازنگری است.
وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که تا پایان تابستان حدود ۳۰۰ رشته تحصیلی مورد بازنگری قرار گیرند تا بلکه بتوان کارورزی برای آنها تعریف کرد.
وی همچنین از ابلاغ آیین نامه ای به دانشگاه های کشور خبر داد که براساس آن در دانشگاه های تیپ یک ۲۰ درصد و در دانشگاه تیپ دو ۱۰ درصد از دانشجویان نخبه بدون آزمون جذب مقاطع تحصیلی بالاتر می شوند.
فرهادی در پاسخ به دغدغه برخی دانشجویان نمونه درباره فرصت های مطالعاتی گفت: پیش از این ۵۰ درصد هزینه فرصت های مطالعاتی از سوی وزارت علوم پرداخت می شد اما اعلام کرده ایم دانشجویان نخبه دکتری که می توانند از ۶ ماه فرصت مطالعاتی استفاده کنند ۱۰۰ درصد هزینه آنها را وزارت علوم تامین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به پژوهش و ماموریت گرا بودن دانشگاه ها دارد اظهار داشت: انشاالله تا پایان تابستان سال جاری آمایش سرزمینی آموزش عالی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا