با فست فودخور‌ها ازدواج نكنيد!

اگر همسر‌تان را از ميان فست‌فود دوست‌ها انتخاب كنيد، تنها با فردي كه مستعد دچار شدن به بيماري‌هاي مختلف است و بايد همه دارايي‌اش را براي دوا و درمان خرج كند زير يك سقف نمي‌رويد. محققان مي‌گويند اخلاق فست‌فودخورها مي‌تواند گاهي غيرقابل تحمل و آزار‌دهنده باشد. ديلي ميل نوشته است در ميان افرادي كه به …

اگر همسر‌تان را از ميان فست‌فود دوست‌ها انتخاب كنيد، تنها با فردي كه مستعد دچار شدن به بيماري‌هاي مختلف است و بايد همه دارايي‌اش را براي دوا و درمان خرج كند زير يك سقف نمي‌رويد. محققان مي‌گويند اخلاق فست‌فودخورها مي‌تواند گاهي غيرقابل تحمل و آزار‌دهنده باشد.

ديلي ميل نوشته است در ميان افرادي كه به مصرف اين غذاها گرايش دارند، آدم‌هاي مودي كه خلق و خوي باثبات ندارند، زياد ديده مي‌شود و در جريان زندگي مشترك، اين افراد با خلق و خوي خاص‌شان به مشكلات بسياري برمي‌خورند. به عقيده پژوهشگران، مصرف چربي‌هاي اشباع شده، قدرت كنترل شما را پايين مي‌آورد و باعث مي‌شود واكنش‌هايي را به موضوعات مختلف نشان دهيد كه ديگران انتظارش را ندارند.

با فست‌فودخور‌ها ازدواج نكنيد

غذاهاي بدون روغن را فراموش كنيد

به سلامت رژيم غذايي‌تان چه نمره‌اي مي‌دهيد؟ اگر نمره بالايي به خودتان بدهيد و با هله هوله و غذاهاي پركالري ميانه‌اي نداشته باشيد، احتمالا نيازي به ورزش كردن و تحرك داشتن براي لاغر شدن هم نمي‌بينيد. اين همان ادعايي است كه به نوشته ديلي ميل، محققان مطرح مي‌كنند و مي‌گويند اطميناني كه آدم‌هاي مشابه شما نسبت به سلامت‌شان دارند، باعث مي‌شود كه با كم‌تحركي و بيگانگي با ورزش، به سلامت‌شان آسيب بزنند و جان‌شان را به خطر بيندازند.

به جاي رژيم گرفتن« وگان» شويد

کسانی که سراغ گیاهخواری رفته‌اند از تاثیر قابل توجه آن بر کاهش وزن‌شان می‌گویند و این راه را به عنوان یکی از موثرترین شیوه‌های آب کردن چربی‌های زائد معرفی می‌کنند. اما از نظر محققان، براي لاغر شدن نه رژيم‌هاي سخت و طاقت فرسا مي‌توانند شما را به هدف‌تان برسانند و نه گياهخوار شدن. محققان مي‌گويند اگر تنها گوشت حيوانات را از رژيم‌تان حذف كنيد و مثل وگان‌ها، پروتئين‌هاي حيواني ديگر را با كمك پنير و ماست و. . . به بدن‌تان برسانيد، خيلي زود لاغر مي‌شويد.

وقتي چاق‌ها بيشتر عمر مي‌كنند. . .

پیش از این اغلب خبرهایی که منتشر شده بود، از اینکه چاق‌ها عمر کوتاهی دارند، به سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و هزار و یک مشکل دیگر مبتلا می‌شوند و جان‌شان هر روز بیشتر از قبل به خطر می‌افتد، می‌گفتند. اما پژوهشگران به تازگی خلاف ادعاهای گفته شده را ثابت کرده‌اند. آنها می‌گویند كساني كه BMI شان از ۳۰ بالاتر است و به عبارتي چاق تلقي مي‌شوند، اگر به سرطان مبتلا شوند، بيشتر زنده مي‌مانند. محققان مي‌گويند كساني كه BMI شان بين ۲۰ تا ۹/۲۴ است، معمولا حدود ۲۱ ماه بعد از شيمي درماني توان‌شان تمام مي‌شود و از دنيا مي‌روند؛ درحالي‌كه كساني كه BMI 25 تا ۲۹ دارند، نزديك به دو سال زنده مي‌مانند و چاق‌هايي كه BMI شان بين ۳۰ تا ۳۵ است، بعد از شروع شيمي‌درماني از دو سال هم بيشتر عمر مي‌كنند. گرچه چاقي خودش يكي از دلايل سرطاني شدن است، اما به نوشته ديلي‌ميل توان چاق‌ها در تحمل شيمي درماني و مبارزه با بيماري بيشتر از لاغرهاست.

عينك آفتابي ‌زرد یا آبی؟

عينك‌هاي مد روز را ديده‌ايدکه شيشه‌هاي آينه‌اي و رنگي دارند؟ متخصصان مي‌گويند طراحان مد اين بار به نفع شما عمل كرده‌اند و با طراحي عينك‌هايي كه شيشه آينه‌اي دارند، جلوي آسيب ديدن چشم‌هاي‌تان را در زمان رانندگي می‌گیرند. آنها معتقدند بدترين رنگي كه براي شيشه عينك آفتابي‌تان مي‌توانيد انتخاب كنيد، رنگ آبي است و اگر عينك شيشه‌زرد بخريد، آسيب كمتري به چشم‌هاي‌تان مي‌رسانيد. معاون درمان بيمارستان فارابي و فوق‌تخصص قرنيه به ايرنا گفته است براي انتخاب عينك آفتابي مناسب، گذشته از توجه به رنگ و نوع شيشه‌اش عينك‌ها را در اتاق به چشم‌تان بزنيد و در نور كم به آينه نگاه كنيد؛ در صورتي كه در اين وضعيت چشم خود را در آينه نبينيد معنايش اين است كه عينك مناسبي را انتخاب كرده‌ايد.

با فست‌فودخور‌ها ازدواج نكنيد

مضرات موبایل بازی

۱۳ كيلوگرم فشار به خاطر موبایل بازی به کمرتان وارد می‌شود. اگر براي ديدن صفحه تلفن همراه‌تان تنها ۱۵درجه به جلو خم شويد، چنين فشاري را به ستون فقرات‌تان تحميل مي‌كنيد و اگر گردن‌تان را بيشتر از اين ميزان خم كنيد، مي‌توانيد فشار خطرسازي را كه به مهره‌هاي‌تان وارد مي‌شود تا ۲۷ كيلوگرم هم افزايش دهيد. ساينس ديلي نوشته است كه سر انسان بزرگسال ۴ تا ۶ كيلو وزن دارد و اگر گردن در زاويه نامناسبي قرار گيرد و از آن حمايت نكند، چند برابر اين وزن به ستون مهره‌ها تحميل مي‌شود و خطر بيرون‌زدگی ديسك كمر بيشتر مي‌شود.

اگر در استخر چشم‌هاي‌تان قرمز شد. …

مهم نيست كه براي استخر رفتن چقدر هزينه مي‌كنيد. حتي اگر گران‌ترين استخر شهر را براي شناكردن انتخاب كنيد، باز هم نمي‌توانيد سلامت‌تان را تضمين كنيد. يكي از مشكلات شايعي كه شناگران از آن شكايت مي‌كنند، قرمز شدن چشم است اما ديلي ميل دليل عجيب و ناخوشايندي را براي اين اتفاق مطرح مي‌كند. محققان مي‌گويند اگر استخري كه در آن شنا مي‌كنيد، با ادرار آلوده شده باشد، چشم‌هايتان قرمز مي‌شود. اين درحالي است كه بسياري از افراد وجود كلر زياد در آب را دليل قرمزي و سوزش چشم مي‌دانند. گذشته از اين پژوهشگران مي‌گويند بويي را كه در استخر‌ها به مشام‌تان مي‌رسد نبايد به وجود كلر فراوان در آن نسبت دهيد. به عبارت ديگر آنها معتقدند بوي استخرها واقعا بوي كلر نيست، بلكه بوي یک ماده شيميايي است كه از تركيب كلر با ادرار درست مي‌شود و همين تركيب است كه علاوه بر بدبو كردن استخر، مي‌تواند چشم‌هاي شناگران را هم قرمز كند.

چربي‌سوز‌ها بد‌اخلاق‌تان مي‌كنند

اگر خانم هستيد، با چاقي‌تان بسوزيد و بسازيد اما براي آب كردن چربي‌هاي زائد بدن‌تان دست به دامان داروهاي حاوي استاتين نشويد؛ چراكه به عقيده محققان دانشگاه كاليفرنيا شايد اين داروها از پس آب كردن چربي‌هاي زائد بدن‌تان بربيايند اما به مرور شما را بداخلاق و غيرقابل تحمل مي‌كنند. به نوشته هلث دي‌نيوز، داروي چربي‌سوز (استاتين) زنان را پرخاشگر و كم تحمل مي‌كند. البته اگر همسرتان قصد مصرف اين داروها را دارد، مانعش نشويد. محققان مي‌گويند درست است كه اين داروها اخلاق خانم‌ها را بد مي‌كند، اما روي مردها چنين تاثير منفي‌ای نمي‌گذارد. از نظر محققان اين داروها تاثيرات دوپهلويي دارند؛ براي مثال گرچه با خوردن آنها خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي كمتر مي‌شود اما به مرور مصرف كنندگان‌شان به ديابت نوع دو مبتلا می‌شوند يا اينكه درصورت تداخل با برخي داروها، احتمال بروز مشكلات كبدي را بالا می‌برند.

بارداريد؟ هر روز كاهو بخوريد

در اينكه رژيم‌غذايي‌ای كه مادر در ۹ ماه بارداري انتخاب مي‌كند، در سلامت جسم و حتي روان فرزندش تعیین‌کننده است و زايمان را هم براي مادر و فرزندش آسان مي‌كند، شكي نيست. يكي از نتايجي که محققان استراليايي در بررسي‌هاي‌شان به آن رسيده‌اند اين است كه انتخاب رژيم غذايي پرفيبر در ماه‌هاي بارداري، در آینده خطر ابتلاي بچه‌ها به آسم را كم مي‌كند. به عقيده محققان اگر خانم‌هاي باردار با خوراكي‌هايي مثل كاهو فيبر بيشتري به بدن‌شان برسانند، فرزندان‌شان تا سال‌ها در برابر بيماري‌هاي تنفسي بيمه مي‌شوند. اين درحالي است كه آمارهاي داخلي مي‌گويند بيشتر از ۱۳درصد كودكان اين روزها به آسم و بيماري‌هاي تنفسي دچار هستند و آمار كودكاني كه دچار مشكلات تنفسي مي‌شوند، هر روز بالاتر مي‌رود.

رابطه دود سیگار و دیابت کودکان

۴۳ درصد احتمال افزايش وزن، براي كودكاني كه در خانه سيگاري‌ها نفس مي‌كشند محققان مي‌گويند دود سيگار سبب اضافه وزن و ديابت كودكان در سال‌هاي بعدي زندگي‌شان مي‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا