امشب یارانه نقدی چه کسانی قطع می‌شود؟

امشب همزمان با واریز پنجاه و چهارمین مرحله یارانه نقدی، یارانه بخش دیگری از اقشار مرفه قطع خواهد شد تا بدین ترتیب تعداد حذفی ها براساس اعلام قبلی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان مردادماه به دو میلیون نفر برسد. ربیعی همچنین گفته است که براساس معیارها و شاخص‌های موجود یارانه …

امشب همزمان با واریز پنجاه و چهارمین مرحله یارانه نقدی، یارانه بخش دیگری از اقشار مرفه قطع خواهد شد تا بدین ترتیب تعداد حذفی ها براساس اعلام قبلی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان مردادماه به دو میلیون نفر برسد.

ربیعی همچنین گفته است که براساس معیارها و شاخص‌های موجود یارانه نقدی کارگران و بازنشستگان حذف نمی شود، این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از ان است که یارانه برخی از بازنشستگان که حقوق ماهیانه آنها به یک میلیون تومان می رسد، حذف شده است.

یارانه نقدی مردادماه به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر است که ساعت ۲۴ امشب (دوشنبه) ۲۶ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، همچنین دولت ماهیانه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی به یارانه بگیران می پردازد.

این در حالی است که احمد میدری معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه نشست نقد و بررسی احکام سالمندان در برنامه ششم توسعه از واریز یارانه‌های آن دسته از سرپرستان خانواری خبر داد که اعتراض آنها به حذف یارانه مورد قبول واقع شده است.

وی اظهار داشت: افرادی که یارانه آنها حذف شده و به این موضوع اعتراض دارند می‌توانند از روز چهارشنبه به سامانه یارانه ۱۰ مراجعه کرده و پاسخ خود را دریافت کنند.

میدری ادامه داد: افرادی که یارانه آنها عودت داده شده است، امشب یارانه مردادماه را نیز دریافت می‌کنند و از ماه شهریور روال پرداخت یارانه آنها مانند سایر افراد می‌شود.

معاون رفاهی وزیر رفاه افزود: افرادی که امشب یارانه مردادماه را دریافت نمی‌کنند، چند روز صبر کنند و در سامانه یارانه ۱۰ وضعیت خود را انتخاب کنند تا وضعیت آنها بررسی شود.

میدری در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان اعتراضات افراد در مورد حذف یارانه گفت: بخش محدودی به این موضوع اعتراض کرده‌اند که رسیدگی به این اعتراضات قبلا با تاخیر انجام می‌شد اما در حال حاضر به سرعت بررسی می‌شود. درصد بالایی از ایرانیان مقیم خارج از کشور به این موضوع معترض بودند اما باید به ایرانیان مقیم خارج از کشور که کارگر هستند، بگوییم می‌توانند با گرفتن کارت اشتغال در خارج از کشور یارانه خود را برقرار کنند، ضمن اینکه در این شرایط از برخی معافیت‌ها برخوردار می‌شوند.

وی درباره ملاک حذف افراد از لیست یارانه‌بگیرها گفت: موقعیت جغرافیایی و درآمد، دو ملاک اصلی بوده است اما هر فرد با مراجعه به سامانه می‌تواند به صورت مشخص علت حذف یارانه خود را مشاهده کند.

پیش از این، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، تعداد یارانه بگیران را بیش از ۷۶ میلیون نفر اعلام کرده بود.

در عین حال علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است: روز واریز یارانه نقدی برای ما «مصیب عظما» است، زیرا با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا