لاریجانی: حمایت از خودروی داخلی با ارتقای سطح کیفی تولید به نتیجه می رسد

علی لاریجانی عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از دو پروژه شهری و نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: توجه به تولید داخل و حمایت از آن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در راستای بهره گیری مطلوب از دانش فنی متخصصان داخلی است. وی تاکید …

علی لاریجانی عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از دو پروژه شهری و نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: توجه به تولید داخل و حمایت از آن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در راستای بهره گیری مطلوب از دانش فنی متخصصان داخلی است.
وی تاکید کرد: برای اینکه حمایت از تولید داخل نتیجه بخش و مستمر باشد باید در تولید خودرو متناسب با تغییرات صنعت خودروسازی در جهان به سمت ارتقای سطح کیفی، ایمنی و ایجاد تنوع در تولید پیش رفت.
وی گفت: تعرفه های واردات خودرو خارجی به داخل کشور بسیار سنگین شده است اما با تمام محدودیت های ایجاد شده برای عرضه خودروی خارجی و صدور بخش نامه های مختلف نمی توان مردم را به خرید خودروی ایرانی که به لحاظ کیفیت و ایمنی پیشرفتی نداشته است، مجبور کرد.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون صنایع با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر ارتقای سطح تولید به لحاظ کمی و کیفی در خودرو هستند اما در کنار آن صنعتگران نیز باید همگام با تغییرات و پیشرفت های جهانی در صنعت خودرو پیش روند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط سیاسی کشور در حال گذر است و اکنون شرایط تحریمی سخت را پشت سر گذاشته و وارد مرحله جدیدی از اقتصاد شده اما نباید تلاش دستاندرکاران در حوزه های مختلف را برای ایستادگی در برابر تحریم و مدیریت مناسب شرایط با روحیه جهادی را از نظر دور داشت.
لاریجانی افزود: تحریم های ظالمانه شرایط سختی را برای کشور بوجود آورد اما افراد بسیاری در حوزه نظامی، دفاعی، صنعتی، کشاورزی و امور شهری با همت بلند و روحیه جهادی خود فعالیتهای ارزشمندی را انجام دادند.
وی بیان کرد: شهر مشهد مقصد زیارتی و گردشگری بسیاری از مردم ایران و کشورهای مسلمان دیگر است از سوی دیگر جایگاه فرهنگی و دانشگاهی این شهر و حوزه علمیه آن اهمیت آن را دوچندان کرده که اتخاذ رویکرد جدید به توسعه و تامین زیرساخت ها را ضروری می سازد.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر مشهد شهری صنعتی با برخورداری از سهم ۹۵ درصدی بخش خصوصی در سرمایه گذاری صنعتی است در کنار این مشهد شهری صنعتی است که از سهمیه صنعتی بخش خصوصی خوبی برخوردار می باشد که در کنار آن دولت هم باید با سرمایه گذاری مناسب حمایت از صنعتگران و ایجاد شرایط بهتر برای شهروندان را دنبال کند.
وی پروژه قطار شهری مشهد را نشانه تلاش و همت بلند شورا و شهرداری این شهر برای مدیریت یک پروژه بزرگ در شرایط تحریمی برشمرد و گفت: مدیریت شهری مشهد تلاش کرد تا با تامین منابع مالی مانع از رکود در پروژه ها شود و با کمک دولت در پیشبرد پروژه ها به موفقیت هایی دست یافت که قابل تقدیر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بودجه حجمی در بخش هزینه های جاری کشور را یکی از معضلات منابع مالی دانست و گفت: اگر بودجه متناسب با کارکرد هر دستگاه اجرایی توزیع می شد قطعا پروژه های عمرانی به نحو مناسبی سامان می یافت.
لاریجانی همچنین پروژه بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را کار بزرگی از سوی شهرداری مشهد عنوان و بیان کرد: اگر با استفاده از تسهیلات بانکی بتوان مشکل فعلی این پروژه را حل کرد قطعا این پروژه سودآوری مطلوبی در آینده برای شهرداری خواهد داشت که می تواند در آبادانی مشهد موثر واقع شود.
وی پروژه جدا کردن آب شرب از آب فضای سبز در مشهد را نیز کار سنجیده ای دانست و گفت: پروژه ای برای انتقال آب به خراسان در دست مطالعه است اما در کنار آن مصرف بهینه آب بسیار مهم می باشد که جداسازی آب شرب از آب برای آبیاری فضای سبز اقدامی موثر در این راستاست.
وی اظهار کرد: مشکل کمبود آب و خشکی در کل کشور وجود دارد و بیشتر شهرها نتوانسته اند فضای سبز مناسبی ایجاد کنند لذا مشهد می تواند الگویی در زمینه استفاده از آب و ایجاد فضای سبز برای سایر شهرهای کشور باشد.
لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آماده پذیرش هر گونه پیشنهاد از سوی مدیریت شهری مشهد و کمک به این شهر می باشد، افزود: برخی پیشنهادات که از سوی شهرداری مبنی بر شکل گیری پارلمان شهری یا یکپارچه شدن مدیریت شهری مطرح می شود با قانون اساسی مغایرت دارد.
وی گفت: اینکه پارلمان محلی در شهر ایجاد شود ایده خوبی است اما برای ایجاد آن باید در قانون اساسی تغییراتی ایجاد شود لذا نمی توان مدیریت شهری را یکپارچه کرد.
وی اضافه کرد: شورای نگهبان معتقد است که چون وزیران براساس قانون اساسی مسوول و پاسخگو در مجلس هستند نمی توان اختیارات آنها را تغییر داد مگر اینکه خود دولت تصمیم بر تفویض اختیار در برخی مسائل به شهرداری ها و مدیریت شهری بگیرد.
بهره برداری از پروژه فاز یک جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب و ماشین آلات حرفه ای اطفای حریق شهرداری مشهد، گشایش نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته و رونمایی از اثر نقاشی ‘قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد’ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان رضوی و سایر مسوولان انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا