نه‌؛ این لیگ خیلی هم ناامید‌کننده نیست!

روزنامه خبرورزشی در شماره امروز خود با اشاره به بازی جذاب سپاهان – پرسپولیس نوشت: بله‌؛ هنوز فراموش نکرده‌ایم قبل از شروع رقابت‌های لیگ پانزدهم این خود ما بودیم که نسبت به کیفیت بازی‌های لیگ ابراز نگرانی می‌کردیم. دلواپسی‌های خود را انکار نمی‌کنیم و هرچه مطلب منفی که روی کاغذ آمد را فراموش نکرده و …

روزنامه خبرورزشی در شماره امروز خود با اشاره به بازی جذاب سپاهان – پرسپولیس نوشت: بله‌؛ هنوز فراموش نکرده‌ایم قبل از شروع رقابت‌های لیگ پانزدهم این خود ما بودیم که نسبت به کیفیت بازی‌های لیگ ابراز نگرانی می‌کردیم. دلواپسی‌های خود را انکار نمی‌کنیم و هرچه مطلب منفی که روی کاغذ آمد را فراموش نکرده و نمی‌کنیم.

ما گفته بودیم لیگی که صاحب این فوتبال بلاتکلیف، ورشکسته و بی‌برنامه باشد، طبعاً نمی‌تواند کیفیت چندانی هم داشته باشد. خوشبختانه بعد از گذشت ۳ هفته از رقابت‌های لیگ مشاهده کردیم که لیگ ما همان است که بود چون در یک فوتبال بی‌برنامه که همه چیزش در دقیقه ۹۰ است و روی هوا تیم‌هایش بسته می‌شوند، تفاوتی ندارد که تیم‌ها به اردوهای تدارکاتی بروند یا دوران بدنسازی را پشت‌سر بگذارند.

وقتی همه چیز سرسری است، ما هم نباید زیاد سخت بگیریم. مثلاً وقتی بازی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را دیدیم با خود گفتیم خب آدم از یک لیگ جذاب چه می‌خواهد؟ ۶ گل در این بازی رد و بدل شد. یک بار سپاهان جلو افتاد. یک بار پرسپولیس. بار دیگر سپاهان گل خورده را جبران کرد و در نهایت دو گل دیگر هم در نیمه دوم زد.
این یک بازی جذاب و نفسگیر بود که دوست نداشتیم تمام شود. دقیقاً ما چنین چیزی می‌خواستیم. همین لیگی که بازی‌هایش قابل دیدن باشد. مسابقاتی که بشود آنها را تحمل کرد. بازی‌هایی که مردم از تماشای آن احساس یأس و ناامیدی نکنند.

خوشبختانه لیگ ما در ابتدای کار آن قدرها هم ناامید‌کننده نبوده و می‌شود همه هفته یک بازی را پیدا و یک دل سیر تماشایش کرد.

فراموش نکنیم در تیم ‌ملی هم بارها اتفاق افتاده وقتی بی‌برنامه‌تریم، نتایج بهتری می‌گیریم. مثلاً هیچ امیدی نداریم که استرالیا را ببریم و به جام‌ جهانی‌ صعود کنیم اما حماسه تاریخی در ملبورن خلق می‌کنیم و دو دهه هم حرفش را می‌زنیم.

اصلاً از کجا معلوم اگر همه چیز در این لیگ سر جای خودش بود و همه تیم‌ها صاحب برنامه و اختیار کامل بودند اوضاع از این بهتر می‌شد؟

بازی سپاهان و پرسپولیس در هفته گذشته این نهیب را به ما زد که می‌توانیم دلخوش به دیدارهای جذاب‌تری در لیگ باشیم و با خود بگوییم‌؛ چه تفاوتی دارد که در فوتبال ایران، تیم‌ها در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشند یا دوران بدنسازی به موقع و درستی را طی کنند؟ این فوتبال از ریشه خراب است. وقتی هم کسی تمایلی به درست کردن خرابی‌ها ندارد، باید این روند را ادامه داد و همه چیز را جذاب دید و خود را راضی کرد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا