مروری بر بازی های هفته اول لیگ دسته اول

در پایان رقابت ها سه تیم نخست جدول راهی لیگ برتر خواهند شد و ۵ تیم قعر جدول هم به دسته دوم سقوط می کنند و به جای آنها فقط سه تیم از به دسته اول صعود خواهند کرد تا بازی های فصل ۹۶-۹۵ با تعداد ۱۸ تیم برگزار شود. خونه به خونه – فجر …

در پایان رقابت ها سه تیم نخست جدول راهی لیگ برتر خواهند شد و ۵ تیم قعر جدول هم به دسته دوم سقوط می کنند و به جای آنها فقط سه تیم از به دسته اول صعود خواهند کرد تا بازی های فصل ۹۶-۹۵ با تعداد ۱۸ تیم برگزار شود.
خونه به خونه – فجر سپاسی ؛ حساس ترین بازی روز اول

در مهمترین بازی های امروز تیم تازه وارد خونه به خونه بابل با هدایت اکبر میثاقیان میزبان فجرشهید سپاسی است. آلومینیوم اراک ؛ که پس از سالها امسال در لیگ یک بازی می کند میزبان نفت مسجد سلیمان خواهد بود. تیم های پیکان و داماش که سابقه حضور در لیگ برتر را نیز دارند به دیدار هم می روند و پاس و شهرداری اردبیل در همدان برابر هم صف ارایی می کنند.

آلومینیوم هرمزگان – ماشین سازی ؛ روز سخت تبریز در بندر

بازیکنان آلومینیوم هرمزگان که غالباً بومی هستند و به بازی در هوای گرم و شرجی بندرعباس عادت دارند در حالی به مصاف ماشین سازی می روند که بازیکنان تیم تبریزی قطعاً در هوای گرم و شرجی بندر کم خواهند آورد. باید دید در جدال دو تیم آیا نادردست نشان که سابقه مربیگری در شهرداری بندرعباس را دارد می تواند تیمش را تا دقیقه ۹۰ بازی سرپا نگه دارد.

مس کرمان – گیتی پسند ؛ لطف فدراسیون به مس

در حالیکه پیش از این کمیته انضباطی تیم مس را به دلیل مسایل پیش آمده در فصل قبل به انجام دو بازی بیرون از خانه جریمه کرده بود ولی قبل از آغاز بازی ها مس را مشمول لطف خود کرد تا این تیم به جای تحمل رنج سفر دو بازی خود را در کرمان و در ورزشگاه خالی برگزار کند. تیمی که از مدیریت گرفته تا تدارکات دست به تغییر زده و امروز با چهره ایی جدید برابر گیتی پسند صف آرایی می کند. وینگو بگوویچ ؛ مربی ایی که طی این سالها همیشه شروعی خوب و پایانی بد داشته هدایت مس را بر عهده دارد.

نفت آبادان – ایران جوان ؛ بازی بی دردسر

برای ایران جوان ؛ تیم قدیمی و ریشه دار بوشهری که نه فرصت آماده شدن داشته و نه پولی برای برگزاری اردو و جذب بازیکن ، قطعاً سفر به ابادان سخت و بازی با نفت این شهر سخت تر خواهد بود. برخلاف بوشهری ها که تا یک هفته قبل از شروع بازی ها نمی دانستند در لیگ بازی می کنند یا نه ، نفتی ها از مدت ها قبل با برگزاری اردو و انجام بازی های دوستانه خودشان را برای شروع مقتدرانه در بازی های لیگ آماده کرده اند و با توجه به شرایط خوبی که دارند پیروزی خانگی در مصاف با ایران جوان برای این تیم نباید دور از دسترس باشد.

خونه به خونه – فجر سپاسی ؛ دربی شهر شیراز

اگر تیم بهمن شیراز امتیازش را به تیم خونه به خونه بابل واگذار نمی کرد ، نیازی به سفر فجری ها به بابل نبود و فجر در همان شیراز با تیم بهمن ، دربی شهر شیراز را برگزار می کرد. با خرید امتیاز تیم بهمن توسط مالک متمول خونه به خونه ، بابلی ها هم در دسته اول صاحب تیم شدند تا امروز و در اولین روز از بازی های این فصل میزبان فجر سپاسی ؛ یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشند. با توجه به اینکه هدایت خونه به خونه با اکبر میثاقیان است و این مربی هم به قواعد بازی در لیگ یک آشنایی دارد ، قطعاً تیم بابلی در مصاف با فجر حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

فولاد یزد – نساجی ؛ فولاد ، تربیت می شود؟

نساجی فصل قبل امیدوار بود یکی از تیم های صعود کننده به لیگ برتر باشد ولی این تیم در دور رفت در یزد مغلوب تربیت این شهر شد و در دور برگشت هم به رغم حمایت هزاران قایمشهری در ورزشگاه خانگی اش برابر تربیت متوقف شد تا ۴ امتیاز حیاتی را از دست بدهد و نهایتاً نتواند راهی لیگ برتر شود. امروز شمالی ها در حالی با فولاد بازی می کنند که خاطرات تلخ بازی با تربیت را فراموش نکرده اند. باید دید فولادی ها هم می توانند همانند تربیت سد راه نساجی شوند.

آلومینیوم اراک – نفت مسجد سلیمان؛ بازی جذاب

بی تردید یکی از بازی های جذاب و تماشایی هفته نخست لیگ ، دیدار تیم های آلومینیوم اراک و نفت مسجد سلیمان است. دو تیمی که فصل قبل شرایط متفاوتی داشتند. آلومینیوم در لیگ دسته دوم بازی می کرد و برای صعود به دسته اول تلاش می کرد ولی تیم نفت در لیگ برتر حضور داشت برای بقاء می جنگید. امروز دو تیم با چنین پیشینه ایی به مصاف هم می روند. هر دو تیم داعیه صعود دارند و در فصل یارگیری نفرات مورد نظر خودشان را جذب کرده اند و می خواهند از همین روز اول امتیاز لازم را کسب کنند.

پیکان – داماش ؛ جدال آسانسورها

جدال تیم های پیکان و داماش ، رقابت دو تیمی است که در دهه اخیر آسانسور لیگ بوده اند و مدام در مسیر لیگ برتر و لیگ دسته اول در حال رفت و برگشت هستند. مرزبان که هدایت پیکانی ها را بر عهده دارد گفته دنبال قهرمانی نیست در حالیکه مجید جهانپور ؛ پیر مربیان رشت و گیلان با انگیزه زیاد دنبال زنده کردن داماش و زنده کردن خاطرات خوب پگاه است. هر دو تیم نفرات خوب و تاثیر گذار فصل قبل شان را حفظ کرده اند و از این بازی فقط برد می خواهند.

خیبر – پارسه ؛ ترس پیوس

فرشاد پیوس ؛ سرمربی پارسه که هنوز خاطره تلخ باخت با پرسپولیس برابر خیبر در دهه ۶۰ را فراموش نکرده معتقد است تیم علی نیکبخت ، تیمی سخت کوش و قلدر است با حمایت پرشور طرفدارانش قدرتش دو چندان می شود. با توجه به اظهارات پیوس می توان گفت پارسه روز سختی برابر خیبر خواهد داشت. تیمی که مقتدرانه به دسته اول صعود کرده و در این فصل هم نیم نگاهی به صعود دارد.

گل گهر – مس رفسنجان ؛ دربی استان کرمان

مس رفسنجان و گل گهر دو ضلع از سه ضلعی تیم های کرمانی در دسته اول هستند. مس کرمان ؛ دیگر نماینده استان کریمان در دسته اول است. تیمی که سابقه صعود به لیگ برتر را هم دارد و حالا رفسنجانی ها و سیرجانی ها هم در پی آن هستند تا همانند کرمانی ها یکبار لیگ برتری شوند. دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی نداشته اند و به همین دلیل به خوبی به نقاط ضعف و قوت هم واقف هستند. نکته جالب اینکه مسی ها اردوی آمادگی شان را در سیرجان برگزار کردند ولی گل گهری ها راهی کرج شدند تا خودشان را آماده بازی با مس کنند.

پاس – شهرداری اردبیل ؛ بازی سخت

شهرداری اردبیل فصل قبل اولین تجربه اش را در دسته اول با موفقیت پشت سر گذاشت. این تیم با محمد ربیعی توانست خودش را در دسته اول حفظ کند. عملکرد شهرداری چی ها در فصل آماده سازی و یارگیری به نحوی بوده که نشان از بلند پروازی این تیم دارد و در مقابل پاس هم با داود مهابادی در پی رسیدن به لیگ برتر است. با توجه به انگیزه و آمادگی دو تیم انتظار می رود دیدار پاس و شهرداری ؛ یکی از بازی های قدرتی و سخت باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا