اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 تكذيب عفو دارندگان سلاح غيرمجاز شنیده شد که‌ مديركل امنيتي و انتظامي استانداري گلستان گفت: اينكه گفته مي‌شود اگر دارندگان سلاح غيرمجاز تا شش ماه پس از خريد صبر كنند، براساس قانون واجد شرايط عفو مي‌شوند؛ اين سخن از اساس كذب محض است. ايسنا نوشت؛ حيدرعلي احمدي اظهار كرد: وجود سلاح در دست افراد، زمينه …

 تكذيب عفو دارندگان سلاح غيرمجاز
شنیده شد که‌ مديركل امنيتي و انتظامي استانداري گلستان گفت: اينكه گفته مي‌شود اگر دارندگان سلاح غيرمجاز تا شش ماه پس از خريد صبر كنند، براساس قانون واجد شرايط عفو مي‌شوند؛ اين سخن از اساس كذب محض است. ايسنا نوشت؛ حيدرعلي احمدي اظهار كرد: وجود سلاح در دست افراد، زمينه وقوع جرايم خشن را فراهم كرده و احتمال وقوع جرم را افزايش مي‌دهد، به ويژه آنكه افراد به همراه تهيه سلاح به لوازم استفاده درست آن ملتزم نبوده و به تعبيري فرهنگ درست استفاده از سلاح را رعايت نمی‌كنند.

خبري از بقايي نيست
شنیده شد که وكيل حميد بقايي با اشاره به آخرين وضعيت موكلش گفت: از وي هيچ خبر جديدي ندارم و آخرين ملاقات همان ديداري است كه پيش از اين اعلام كردم. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ شايان ذكر است سيدعادل حيدري وكيل حميد بقايي معاون اجرايي رئيس‌جمهور سابق پس از ۵۶ روز بازداشت موقت در زندان اوين، روز سه شنبه ۱۳ مرداد اجازه ملاقات با موكلش را پيدا كرد. وي در رابطه با اين ديدار گفت: با وجود درخواست‌هاي مكرر مبني بر ضرورت انجام ملاقات وكلاي بقايي با موكل خود در زندان، پس از گذشت ۵۶ روز از بازداشت بقايي، سرانجام موفق به ملاقات وي شديم.

ممنوعیت وصول چک‌های رمزدار یک بانک‌
شنیده شد که بانک مرکزی وصول چک‌های رمزدار یک بانک را ممنوع کرد. اخیرا در سامانه چکاوک (مبادله الکترونیک چک) به بانک‌ها اعلام شد که چک‌های رمزدار یکی از بانک‌ها را تا اطلاع ثانوی وصول نکنند. این در حالی است که سایر چک‌های این بانک قابل وصول است. هرچند دلیل این ممنوعیت رسما اعلام نشده است اما این موضوع نمی‌تواند چندان بی ارتباط با افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی یا اضافه برداشت آنها باشد.

دستور جديد دولت درباره واردات دكل حفاري
شنیده شد که خراسان نوشت؛ بر اساس بخشنامه جديد دولت به تعدادي از دستگاه‌هاي ذي ربط در امر واردات كالا، تاكيد شده است كه حسب تصميم كميسيون ماده ۱ آيين‌نامه اجرايي مقررات صادرات و واردات، از اين پس بررسي ورود دكل‌هاي حفاري به كشور به خاطر صفت مستعمل بودن، از ليست مصاديق موافقت كلي آن كميسيون، حذف شده و ورود هر نوع از اين دكل‌ها در هر شرايطي، منوط به ارائه موافقت موردي از دستگاه‌هاي مسئول در دولت خواهد بود.

نوشته های مشابه

ممنوعیت ورود مرغ و تخم مرغ ايران به عراق
شنیده شد که یک مقام مسئول از برگشت خوردن مرغ و تخم‌مرغ‌هاي صادراتي ايران به عراق و افغانستان خبر داد. ناصر نبي‌پور از برگشت مرغ و تخم‌مرغ‌هاي صادراتي از مرز عراق خبر داد و اظهارداشت: مسئولان عراقي اجازه ورود مرغ و تخم‌مرغ‌هاي ايراني به داخل به اين کشور را صادر نکردند. مهر نوشت؛ وي با بيان اينکه احتمالا دامپزشکي عراق هنوز به گمرک اين کشور اعلام نکرده که واردات مرغ و تخم‌مرغ از ايران مجاز است، گفت: مسائل پيش آمده به دليل ذوق زدگي زودهنگام مرغ‌داران داخلي رخ داده است.

تذكر عجيب كوچك زاده
شنیده شد که مهدی کوچک زاده در جریان مخالفت با طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی، گفت: در ابتدا می‌خواهم اخطاری را مطرح کنم که مدت‌هاست فرصت بیان آن را نداشتم. وی افزود: اخطار من به اصل ۱۵۳ قانون اساسی است؛ با توجه به محتوای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و همچنین با توجه به بیانیه ۱+ ۵ و بیانیه وزارت امورخارجه اعلام می‌کنم از دید من برجام موجب سلطه بیگانگان بر کشور می‌شود. ایرنا نوشت؛ محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت خطاب به این نماینده مجلس گفت: شما قرار بود به عنوان مخالف طرح صحبت کنید و براساس آیین نامه تنها باید مخالفت خود را در خصوص طرح در دست بررسی بیان کنید.

تجمع برخی معدنکاران مقابل وزارت صنعت
شنیده شد که جمعی از کارکنان شرکت معدنی آریان ناران از پیمانکاران فعال در مجتمع مس سرچشمه به دلیل آنچه آن را «بلاتکلیفی در شرایط قرارداد، دستمزد ناکافی و نبود ثبات شغلی» خواندند دیروز مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند و رسیدگی به مطالباتشان را خواستار شدند. این تجمع‌کنندگان که شمار آنها به چند ۱۰ نفر می‌رسید مقابل ساختمان شماره یک وزارت صنعت، معدن وتجارت واقع در خیابان سمیه حاضر و خواستار رسیدگی مسئولان ذیربط این وزارتخانه به مشکلات کاری خود شدند. یکی از کارکنان شرکت یادشده اظهار داشت: تعداد کارکنان این شرکت بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر است، اما افراد شرایط قرارداد روشنی ندارند و با سابقه هشت تا ۱۰ سال در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

جمع پايداري‌ها در كميته امداد
شنیده شد که سه عضو حزب جبهه پايداري به عنوان مديران ارشد كميته امداد منصوب شدند. انتخاب نوشت؛ با حكم فتاح، عليرضا عسگريان به عنوان «معاون اداري و مالي»، سيد محمد‌رضا حسيني به عنوان «مشاور و مديركل حوزه رياست» و ميرهاشم موسوي به عنوان «رئيس مركز آموزش و پژوهش» كميته امداد امام خميني (ره) منصوب شده‌اند. لازم به ذكر است اين سه نفر توسط صادق محصولي به شوراي مركزي پايداري معرفي شده و از مديران وي در وزارت رفاه و تامين اجتماعي بودند. در دوران صدارت محصولي در اين وزارتخانه، عليرضا عسگريان معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني و سيد‌محمد‌رضا حسيني مديركل حوزه وزارتي وزارت رفاه و تامين اجتماعي را بر عهده داشتند.

چهار تجمع مقابل مجلس
شنیده شد که جمعي از بازنشستگان فولاد كشور، مربيان پيش دبستاني، كاركنان برق منطقه‌اي و دانشجويان صبح دیروز براي رسيدگي به مشكلات خود مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند. ايرنا نوشت؛ بازنشستگان صنعت فولاد كشور در اين تجمع خواستار تعيين تكليف وضعيت بيمه‌اي و پرداخت حقوق معوقه خود شدند. مربيان پيش دبستاني نيز در اين تجمع ضمن اعتراض به برگزاري آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش خواستار رسيدگي به اين مساله شدند. همچنين تعدادي از كارمندان اپراتور برق منطقه‌اي نيز با تجمع در مقابل درب شمال شرق مجلس شوراي اسلامي خواستار تبديل وضعيت از قراردادي به پيماني و رفع تبعيض بين نيروهاي قراردادي و پيماني اين شركت در كشور شدند. تعدادي از دانشجويان نيز با حضور در برابر مجلس خواستار بررسي برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت درباره توافق هسته‌اي شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا