آيت الله خامنه اي: الحمدلله زبانم از کار نیفتاده

به‌گزارش‌عصر‌ايران،در آخرین نمونه از این موارد، روزنامه کیهان طی سرمقاله اخیر خود نوشت:  «بیانات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که حضرت آقا از نارسایی و عواقب فاجعه‌آفرین توافق یاد شده اطلاع‌ کامل دارند و با جرأت می‌توان گفت که ایشان به هیچ وجه از متن …

به‌گزارش‌عصر‌ايران،در آخرین نمونه از این موارد، روزنامه کیهان طی سرمقاله اخیر خود نوشت:  «بیانات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که حضرت آقا از نارسایی و عواقب فاجعه‌آفرین توافق یاد شده اطلاع‌ کامل دارند و با جرأت می‌توان گفت که ایشان به هیچ وجه از متن تهیه شده راضی نیستند.» دوباره بخوانید؛ نویسنده با عبارات «کمترین تردیدی‌باقی نمی‌گذارد»، «با جرأت می‌توان گفت» و «به هیچ‌وجه» سعی می‌کند به هر شکل ممکن این گزاره که رهبر انقلاب، مخالف توافق وین هستند را به مخاطب القا کند! این در حالی است که رهبر انقلاب پیش‌تر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده که آن‌ها را امین، متدین، شجاع وغیور نامیده بودند قدردانی کرده و درباره توافق هم تصریح کرده بودند که باید مسیر قانونی‌اش را طی کند. بله! ممکن است عده‌ای حتی افرادی که نماینده رهبری در ارکان یا رسانه‌ای هستند، نظری داشته باشند که حتی مخالف نظر رهبری باشد ولی حق ندارند نظر خود را به عنوان نظر رهبری به جامعه ارائه دهند و آن را با عبارات تأکیدی، محکم کاری هم کنند!
به مدعیان ولایتمداری که مدام پشت رهبری پنهان می‌شوند و منویات خود را به نام ایشان مطرح می‌کنند، یاد آور می‌شویم که رهبر معظم انقلاب، در همین ماه رمضان امسال (۲۰ تیر) جواب‌شان را داده‌اند و اگر گوش‌شان شنواست و ادعای ولايتمداریشان، فقط یک حربه نیست بهتر است بار دیگر این سخنان را بخوانند و زین پس، نقش سخنگوی خودخوانده رهبری را بازی نکنند؛ بخوانید:  «من خودم هنوز که الحمدلله زبانم از کار نیفتاده؛ حرف خود من که مقدّم به حرف آن‌هاست. آنچه من می‌گویم، حرف من آن است؛ کسانی هم که حرف می‌زنند -نمایندگان رهبری و منصوبین رهبری و مانند این‌ها که تعداد زیادی‌اند- از قول رهبری نمی‌گویند؛ این را توّجه داشته باشید… شما حرف من را از خود من بشنوید. بله، ممکن است یک نفری جزو منصوبین رهبری هم باشد، درباره فلان مسئله یک عقیده‌ای خلاف رهبری هم داشته باشد، هیچ اشکال ندارد؛ این‌جور چیزی هم هست. خیلی از همین آقایان محترمی که منصوبین رهبری‌اند، در فلان مسئله خاصّ سیاسی یا اجتماعی یا اعتقادی ممکن است عقیده‌شان غیر از عقیده رهبری باشد؛ ما این را اشکال ندانستیم؛ عمده برای ما جهت‌گیری‌های کلّی است، جهت‌گیری‌های انقلابی است. والّا در هر مسئله که ما نمی‌نشینیم هماهنگ کنیم که ببینیم در فلان مسئله نظر ما یکی هست یا نیست؛ خب، او نظر خودش را گفته. این هم نمی‌شود که من هرجا هرکسی از نمایندگان ما یک چیزی گفت، ما فوراً بگوییم آقا! شما، این را غلط گفتید، این را درست گفتید، روابط عمومی اعلان کند؛ این هم نمی‌شود. بله، اگر از قول حقیر، کسی چیزی بگوید و به گوش من برسد و خلاف باشد، ما به خود او بلافاصله تذکّر می‌دهیم؛ مکرّر اتّفاق افتاده؛ تذکّر دادیم، گفتیم که شما خودتان این را اصلاحش کنید، آن طرف هم اصلاح کرده. مصلحت نمی‌دانم که اگر یک کسی یک چیزی گفت، ما هم اینجا برداریم یک اعلامیّه بدهیم که فلان کس غلط کرد این حرف را زد؛ اینکه نمی‌شود. هرجا برخلاف نظر ما -البتّه از قول من؛ اگر از قول خودش گفته باشد، نه- از قول من چیزی گفته باشد، اطّلاع می‌دهیم و می‌گوییم آقا! این را شما از قول ما، شنیدیم گفتید و باید خودتان اصلاح کنید.» همان طور که ملاحظه می‌کنید، طبق بیانات رهبر معظم، اشکالی ندارد روزنامه کیهان یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگری، نظرات خود را ولو مخالف دیدگاه رهبری باشد، اظهاركند ولی انتساب این نظرات به رهبری و تأکید بر این انتساب‌ها، عین عدول از بیانات رهبری است که متأسفانه برخی مدعیان ولایتمداری، در این باره شهره عام و خاص‌اند!

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. با عرض سلام تا جایکه که ازمتن آقای شریعتمداری معلومه، ایشان نظر رهبری را بیان نکرده اند، بلکه نظر و استنباط شخصی خودشان را از حالات و سخنان رهبری در روز عید فطر بیان کردند و چیزی از ایشان نقل قول نکردند؛ که الحق من هم در این چند سال اخیر در روز عید فطر تا به حال رهبری را به این حد ناراحت ندیده بودم واین نظر شخصی است نه قول صریح رهبری

  2. آقای علیرضا همچین میگی که تا حالا هیچ وقت رهبری را اینطوری ندیده بودی انگار که هر روز با ایشان رفت و آمد دارید!! ایشان رهبر یک ملت مسلمان هستند که مشکلات زیادی در این دنیا دارد. بنابراین طبیعی است که مواقعی هم ناراحت یا نگران باشند که ربط دادن این موضوع به هسته ای باز همان حرف زدن از زبان ایشان است. در حالیکه به قول دکتر ظریف ایشان خود زبان گویای نظام هستند و شجاعت کافی در بیانات ایشان کاملا مشهود است و لازم به تفسیر رفتار و حالات ایشان نیست.

دکمه بازگشت به بالا