این خوراکی شمشیر دولبه مغز است

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیا دارای اثرات درمانی مفیدی برمغز است اما مصرف بیش از حد آن اثری تخریبی و نابود کننده سلول‌های مغزی دارد. محققان ایتالیایی با تحقیق بر روی اثر کافئین بر روی بیش از هزاران نفر در یافته اند، مصرف …

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیا دارای اثرات درمانی مفیدی برمغز است اما مصرف بیش از حد آن اثری تخریبی و نابود کننده سلول‌های مغزی دارد.

محققان ایتالیایی با تحقیق بر روی اثر کافئین بر روی بیش از هزاران نفر در یافته اند، مصرف یک فنجان قهوه در روز می‌تواند سبب افزایش سطح هوشیاری، تقویت مغز و قوای ذهنی شود، اما مصرف قهوه حاوی کافئین بیش از یک فنجان در روز می‌تواند خود منجر به اختلال حافظه و بروز بیماری آلزایمر در آینده شود.

گفتنی است، سطوح متوسط مصرف کافئین می‌تواند سبب تخریب پروتئین‌ها مضر در بدن بویژه جلوگیری از ایجاد پلاک های سمی تولید کننده بیماری آلزایمر شود، علاوه بر جلوگیری از نابودی سلول‌های عصبی، کافئین دارای سایر خواص بیولوژیکی است که از آن جمله جلوگیری از ابتلای فرد به بیماری دیابت است.

این یافته‌ها که در مجله آلزایمر به چاپ رسیده است نشان می‌دهند کافئین می‌تواند آسیب‌های ناشی از پروتئین‌های مخرب ذهن را از بین ببرد.

نوشته های مشابه

محققان ایتالیایی همچنین دریافته‌اند افرادی که هرگز قهوه مصرف نمی‌کنند، ویا به ندرت قهوه مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات شناختی قرار دارند.

محققان دانشگاه باری در ایتالیا دریافته‌اند مصرف قهوه اثرات محافظت نورونی در مغز ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا