با دو هزار تومان به ترکمنستان سفر کنید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدرضا قربانی با اشاره به افزایش استقبال از راه‌آهن ایران- ترکمنستان از مرز اینچه‌برون پس از سفر اخیر وزیر امور خارجه ترکمنستان به ایران و دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: این مسیر ریلی در حال حاضر همچنان با تردد یک رام قطار حامل ۱۲ تن کود شیمیایی …

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدرضا قربانی با اشاره به افزایش استقبال از راه‌آهن ایران- ترکمنستان از مرز اینچه‌برون پس از سفر اخیر وزیر امور خارجه ترکمنستان به ایران و دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: این مسیر ریلی در حال حاضر همچنان با تردد یک رام قطار حامل ۱۲ تن کود شیمیایی در هر سه روز یک بار فعال است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ با بیان اینکه قرار است به زودی چند شرکت دیگر فعال در آسیای میانه برای عقد قرارداد استفاده از راه‌آهن ترکمنستان- ایران با هدف ترانزیت کالا به بندرعباس به تهران بیایند، گفت: قرار است یکی از این شرکت‌ها به ترانزیت نفت کوره (مازوت) تولید ترکمنستان و قزاقستان از مسیر ریلی گرگان اینچه‌برون مبادرت کند؛ حجم این قرارداد حمل ماهیانه ۲۰۰ هزار تن نفت کوره بوده و قرار است تجهیزات مورد نیاز این عملیات به زودی نصب شود.

وی شرکت دیگر فعال در آسیای میانه را که خواهان استفاده از مسیر ریلی ترکمنستان ایران برای دسترسی به بندرعباس است را شرکت ترانزیت‌کننده گندم آسیای میانه دانست و ادامه داد: همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با این شرکت ترکمنستانی در مرحله انعقاد قرارداد است.

مدیرکل راه‌آهن گرگان به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت سیمان پیوند گلستان برای صادرات سیمان به آسیای میانه اشاره و خاطرنشان کرد: قرارداد همکاری با این شرکت امضا شده و قرار است زمینی به صورت اجاره‌ای در اختیار این شرکت بگذاریم تا تأسیسات مورد نیاز در آن نصب شود.

نوشته های مشابه

وی حجم اجرای این صادرات ریلی را سالانه ۷۰۰ هزار تن سیمان از طریق راه‌آهن گرگان اینچه‌برون ذکر کرد.

قربانی در خصوص استقبال مردم استان گلستان از قطار مسافری محلی گرگان اینچه‌برون برای دسترسی به بازارچه مرزی اینچه‌برون گفت: با توجه به تبلیغاتی که اداره کل راه‌آهن شمال شرق ۲ در خصوص این مسیر ریلی در صداوسیمای مرکز گلستان داشته، استقبال از آن روزافزون است.

وی تأکید کرد: قطار مسافری محلی گرگان اینچه‌برون هر روز صبح ساعت ۶ و نیم از گرگان به اینچه‌برون یک اعزام دارد و مجددا این قطار ساعت ۹ به گرگان برمی‌گردد؛ همچنین همین قطار بعدازظهرها ساعت ۱۳ از گرگان حرکت کرده و سپس ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه از اینچه‌برون به سمت گرگان اعزام می‌شود.

با ۲ هزار تومان به ترکمنستان سفر کنید
محمد راشدی معاون مسافری راه آهن از راه‌اندازی قطار مسافری گرگان-اینچه‌برون خبر داد و گفت: این خط ریلی با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال که هزینه معمول برای راه اندازی قطارهای ریل باس است به بهره‌برداری رسید.

وی با یادآوری اینکه زمان سیر مسیر گرگان-اینچه برون ۵۰ دقیقه است٬ ادامه داد: نرخ بلیت مصوب برای این مسیر دو هزار و ۵۰۰ تومان بوده ولی شرکت حمل و نقلی رجا تا اطلاع ثانوی ۲۰ درصد تخفیف برای سیر مردم در نظر گرفته و کرایه‌ها ۲۰۰۰ تومان است.

راشدی سرعت این قطار را ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر دو قطار ریل‌باس برای مسیر گرگان- پل سفید نیز در این محدوده تردد می‌کنند؛ ضمن اینکه ظرفیت قطارهای ریل‌باس ۳۳۶ نفر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا