قهرمانی زودهنگام ایران در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به برزیل، در پایان مسابقات مرحله مقدماتی رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که از ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی در شهر سالوادور داباهیا برزیل آغاز شده است نمایندگان اوزان ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان با غلبه بر حریفان جواز حضور در دیدار …

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به برزیل، در پایان مسابقات مرحله مقدماتی رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که از ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی در شهر سالوادور داباهیا برزیل آغاز شده است نمایندگان اوزان ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان با غلبه بر حریفان جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کردند و محمد نامجو مطلق هم راهی دیدار رده بندی شد.

جمال عبادی در ۶۶ کیلوگرم هم از گردونه مسابقات کنار رفت.

با توجه به ۳۷ امتیازی که تیم کشورمان در روز نخست کسب کرده بود و احتساب حداقل امتیازات این سه کشتی که ۲۴ امتیاز خواهد شد تیم ایران با حداقل ۶۱ امتیاز قهرمانی خود را در این مسابقات پیش از برگزاری رقابت های رده بندی و فینال مسجل کرد و شاگردان محمد طلایی برای دومین سال متوالی روی سکوی قهرمانی کشتی آزاد جوانان جهان خواهند رفت.

نزدیک ترین رقیب ایران یعنی تیم آذربایجان روز گذشته موفق به کسب ۲۴ امتیاز شده بود امروز سه کشتی گیر در فینال دارد حداکثر ۳۰ امتیاز کسب خواهد کرد و کشتی وزن ۸۴ کیلوگرم آذربایجان هم که با شکست مقابل کشتی گیر ژاپنی در ثانیه های پایانی شانس حضور در رده بندی را از دست داد حداکثر ۴ امتیاز کسب خواهد کرد و آذربایجانی ها در نهایت ۵۸ امتیازی خواهند شد و شانسی برای تهدید عنوان قهرمانی ایران ندارند. تیم روسیه نیز در روز اول با ۱۹ امتیاز سوم بود در روز دوم عملکرد قابل قبولی نداشت و تنها ۴ کشتی گیر در دیدار رده بندی دارد که در نهایت موفق به کسب حداکثر ۵۲ امتیاز خواهد شد.

* نتایج آزادکاران کشورمان در مسابقات نوبت صبح به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۱۹ نفر به روی باسکول رفته اند، محمد نامجو مطلق در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر یک یرسون هنائو از شیلی را شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ویکتور لیزن از آلمان به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی هم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد سیزگین پیش پیش اوغلو از ترکیه گذشت و راهی نیمه نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب ماهر امیر اصلانوف از آذربایجان شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد. نامجو مطلق باید در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم جمال عبادی در دور اول در ثانیه های پایانی با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب کنچادزه از گرجستان شد که با توجه به شکست حریفش مقابل کشتی گیر ژاپنی عبادی از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن ۲۶ کشتی گیر حضور دارند.

در وزن ۸۴ کیلوگرم که ۲۱ کشتی گیر به روی باسکول رفتند، مجتبی گلیج در مبارزه اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ایرادلی متستوری از گرجستان را شکست داد. وی در دوم نیز با نتیجه ۱۱ بر یک از سد ماگومد رسول گاجی ماگومدوف از آذربایجان گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل شوتا شیرای از ژاپن به پیروزی رسید و گام به نیمه نهایی گذاشت. گلیج در این مرحله نیز با نتیجه ۱۳ بر ۳ آرسن موسی علی یف از روسیه را شکست داد و فینالیست شد. وی برای حضور در فینال با زیانیس خِرمیانکوف از بلاروس مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم امین طاهری در دور نخست با نتیجه ۱۶ بر ۶ مقابل تایکی یاماموتو از ژاپن به برتری دست یافت. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کریستوف راول از روسیه گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. طاهری در این مرحله نیز با نتیجه ۷ بر ۲ یونس دِدِه از ترکیه را شکست داد و فینالیست شد. وی برای کسب مدال طلا با سعید گامیدوف از آذربایجان مبارزه خواهد کرد. در این وزن ۱۴ کشتی گیر حضور دارند.

مبارزات نوبت صبح به پایان رسید و دیدارهای رده بندی و فینال عصر امروز به وقت محلی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، چهار آزادکار وزن اول کشورمان نیز در روز گذشته موفق به کسب یک مدال طلا و سه نقره شدند که ایمان صادقی در ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید و علیرضا گودرزی در ۵۰، رضا مظفری در ۷۴ و سیدایمان حسینی در ۹۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا