گودرزی: امیدوارم شاهد تجهیزات بی کیفیت نباشیم

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه آزمایشگاه استاندارد تجهیزات و امکانات تخصصی گفت: ما به سمتی می‌رویم که باید با سایر کشورها رقابت کنیم البته فعلا بحث تجهیز مطرح نیست با ایجاد سازمان نظام تخصصی مدیران باید به سایر توانمندی‌های بهره‌مند شوند. …

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه آزمایشگاه استاندارد تجهیزات و امکانات تخصصی گفت: ما به سمتی می‌رویم که باید با سایر کشورها رقابت کنیم البته فعلا بحث تجهیز مطرح نیست با ایجاد سازمان نظام تخصصی مدیران باید به سایر توانمندی‌های بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مربیان و سرپرستان که در عرصه ورزش فعالیت می‌کنند جای خالی آنها در این موسسه حس می‌شود، امیدواریم شاهد برکاتی در این خصوص برای کشور باشیم.

وزیر در پاسخ به این سوال که اقلامی که وارد کشور می‌شد استانداردهای آن آزمایش نمی‌شد شما چطور این وسایل را خریداری می‌کردید اظهار داشت: امکانات ورزش و تجهیزات و از دو مسیر وارد کشور می‌شد مورد اول از طریق دولت که فدراسیون‌ها و ورزش را شامل می‌شود و مورد دوم بخش خصوصی که در اینجا نظارت کمتر بوده است. با مجوزی که سازمان استاندارد صادر می‌کند تمامی کسانی که وارد کننده هستند می‌توانند تجهیزات را تست کنند. امیدوارم بعد از این شاهد تجهیزات بی کیفیت نباشیم.

وی تاکید کرد: یکی از آرزوهای جامعه دانشگاهی این بوده که می تواند ارتباط منطقی با عملیات اجرا برقرار کند. شاهد توسعه این اندیشه در فضاهای مختلف هستیم و وجود استاندارد در ورزش در چند زمینه باید محقق شود که گام های اول برداشته شده است.

گودرزی افزود: اگر در عرصه قهرمانی و بین المللی حرف بزنیم و اگر قرار است فرزاندانمان از ورزش خاطره خوشی داشته باشند نباید به دلیل عدم وجود استاندارد در امکانات و منابع انسانی آسیب ببینند و وجود این مراکر لازم است. باید شاهد رشد نیروهای انسانی در حوزه های مدیریتی و سرپرستی و افزایش توانمندی کشور باشیم.

وزیر ورزش تاکید کرد: در کشور ما الگو و شاخص معین در حوزه منابع انسانی در ورزش نبوده و هر کسی با هر تخصصی به عنوان عنصر اصلی وارد ورزش شده و می بینم سیاسیون چه علاقه وافری به ورزش دارند و همچنین اقتصاددانانان. همه برای کمک به این حوزه آماده فعالیت هستند که اگر آورده داشته باشد خوب است که البته ندارند.

وی تصریح کرد: باید سازمانی برای بررسی صلاحیت افراد ایجاد شود که مشخص کند برای حضور در ورزش صلاحیت دارند یا نه. سازمان نظام تخصصی ورزش به عنوان لایحه به مجلس فرستاده شده که هر کسی خواست خدمتی به ورزش برساند دارای اندازه مشخص باشد و این ضروری تر از استاندارد سازی در تجهیزات است. وجود چنین سازمانی ضروری است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا