هاشمی‌طبا: وزارت جایی برای اداره تیم‌ها نیست

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس مصطفی هاشمی‌طبا، در مورد انتقادات وزیر ورزش از فدراسیون فوتبال و مدیریت این فدراسیون گفت: این انتقادات می‌تواند طبیعی باشد. البته مدیریت اجرایی با مدیریت اداری تفاوت دارد. در سیاست‌گذاری‌ها و نظارت‌ها یک نوع کار حاکمیت دارد در اجرای یک نوع دیگر. وی در مورد حال …

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس مصطفی هاشمی‌طبا، در مورد انتقادات وزیر ورزش از فدراسیون فوتبال و مدیریت این فدراسیون گفت: این انتقادات می‌تواند طبیعی باشد. البته مدیریت اجرایی با مدیریت اداری تفاوت دارد. در سیاست‌گذاری‌ها و نظارت‌ها یک نوع کار حاکمیت دارد در اجرای یک نوع دیگر.

وی در مورد حال و روز این روزهای دو تیم استقلال و پرسپولیس و شرایط نامناسب این دو تیم که زیر نظر وزارت ورزش اداره می‌شوند، گفت: به طور کلی جایی مثل وزارت ورزش جایی برای اداره تیم‌ها نیست و به نظرم از اول هم که وزارت اقتصاد و دارایی این موضوع را به وزارت ورزش سپرد و آیا اگر هم وزارت ورزش برای اداره این دو تیم داوطلب شد، اشتباه از این جا رقم خورد.

هاشمی‌طبا گفت: برای این می‌گویم اشتباه که باید برای هر تیمی ابتدا هیأت مدیره تعیین و سپس این هیأت مدیره، مدیرعامل را انتخاب کنند اما وزارت ورزش بر عکس عمل کرده و ابتدا مدیرعامل را تعیین و سپس هیأت مدیره می‌چینند و بعد به آنها می‌گوید کار کنید.

رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی با بیان اینکه پس از آن نیز مشکلات مربوط به واگذاری دو تیم به بخش خصوصی آغاز شد، تاکید کرد: اصولا وزارتخانه‌ها توانایی انجام کار تجاری را ندارند چون کار تجاری یعنی درآمد و هزینه اما معمولا وزارتخانه‌های ما یک تشکیلات هزینه‌ای هستند و بنابراین تخصص درآمد و هزینه را ندارند. به همین دلیل اشتباه از همین جا بود که فکر می‌کردند می‌توانند موفق شوند اما ابزار لازم برای موفقیت وجود نداشته است.

وی افزود: با نقدهایی که می‌شود مخالف نیستم چرا که اگر رؤسای فدراسیون‌ها واقعا انتصابی باشند باید این نقدها از سوی وزارت ورزش وجود داشته باشد اما نباید فقط انتقاد به فدراسیون فوتبال وارد باشد و باید تمام فدراسیون‌ها توسط وزارت ورزش از یک منظر دیده شوند. خیلی خوب است که وزارت ورزش در مورد مشکلات فدراسیون‌های مختلف شفاف‌سازی لازم را به عمل آورند. اتفاقا به چند فدراسیون انتقادات زیاد و جدی وارد است اما نمی‌دانم چرا آنها را بیان نمی‌کنند.

هاشمی‌طبا در مورد اینکه چرا با وجود نتایج ضعیف سرخابی‌ها، گودرزی از مدیریت کفاشیان انتقاد می‌کند، گفت: اشکال ندارد اگر در وزارتخانه مشکلی در خصوص مدیریت دو تیم وجود دارد این دلیل نمی‌شود کار فدراسیون فوتبال را نقد نکرد. اگر ضعفی است دلیل ندارد جای دیگر را نبیند اما این انتقادات نباید فقط محدود به فدراسیون فوتبال باشد بلکه باید به مشکلات و ضعف‌های همه فدراسیون‌ها رسیدگی شود.

کارشناس ورزش ایران در مورد دخالت وزیر ورزش در امور تیم ملی و اینکه کی‌روش با دخالت مستقیم وزارت ورزش در تیم ملی به کارش ادامه داد: گفت: معتقدم که وزارت ورزش نباید نسبت به تیم‌های ملی ورود کرده و در امور آنها دخالت کند. هر چند که باید کار کارشناسی انجام شده و راهنمایی‌های لازم صورت گیرد. خیلی بد است اگر وزیر ورزش احساس کند همه کارها را بلد است بلکه او باید همه فدراسیون‌ها را به یک چشم ببیند.

وی با بیان اینکه در شان وزیر ورزش نیست که با تیم‌های ملی درگیر شود،‌ افزود: به طور مثال خود من خیلی وقت‌ها با مربیان تیم ملی جلسات دوستانه‌ای برگزار می‌کردم اما دخالتی در کار نبود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا