کریمه اهل بیت؛ دختری از تبار فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حضت فاطمه معصومه(س) یکی از درخشان ترین ستارگان در میان بانوان اهل بیت(ع) است که بعد از شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، برادرشان امام رضا(ع) عهده دار تعلیم و تربیت ایشان شدند. اسلام همواره زنانی را تربیت کرده که برای نسل های مختلف بتوانند الگوی مناسبی در جامعه باشند. از …

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حضت فاطمه معصومه(س) یکی از درخشان ترین ستارگان در میان بانوان اهل بیت(ع) است که بعد از شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، برادرشان امام رضا(ع) عهده دار تعلیم و تربیت ایشان شدند.

اسلام همواره زنانی را تربیت کرده که برای نسل های مختلف بتوانند الگوی مناسبی در جامعه باشند. از این رو یقینا ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) آن چنان جایگاه معنوی دارد که ضروری است راهکارهایی برای پیاده سازی الگویی از آن جهت استفاده بانوان و دختران به عنوان الگوی باتقوا، با حیا و عفیف مشخص شود.

از جمله ضرورت های الگوسازی برای بانوان به ویژه دختران، جایگاهی است که پیامبر(ص) و ائمه(ع) به دختر داده اند. چنانچه بر اساس روایات اصیل شیعه طلب دختر از خداوند مستحب بوده و تکریم دختران سفارش شده و همچنین دل سوزی و محبت بیشتر به دختران در مقایسه با سایر فرزندان بسیار مورد تأکید واقع شده است که نشان از توجه والای اسلامی به دختران دارد.

رهبر: تربیت دختران جوان، تربیت نسل آینده برای رسیدن به جامعه آرمانی و اسلامی است

فاطمه رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) به دختران و بانوان ایرانی در خصوص وجه تسمیه ولادت ایشان تحت عنوان روز دختر گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) دختری از تبار حضرت زهرا(س) بودند که با الگوبرداری از حضرت زینب کبری(س) که به حمایت از برادر خود امام حسین(ع) وی را همراهی کردند به حمایت از برادر و امام زمان خود علی بن موسی الرضا(ع) پرداختند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضرت معصومه(س) الگویی برای دختران جوان به عنوان یک زن آگاه و بصیر هستند، یادآور شد: آگاهی ایشان به اوضاع جامعه و ظلمی که در آن زمان وجود داشت منجر به آغاز حرکت سیاسی مؤثری شد که این مسأله می تواند الگوی سازنده ای برای زندگی همه دختران و زنان جامعه اسلامی باشد.

وی در ادامه به روایات و فرمایشات مختلفی که از امام(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان دینی در خصوص ضرورت تربیت دختران وجود دارد اشاره و عنوان کرد: تربیت دختران در ساخت یک جامعه و نسل شیعی و مؤثر در جهان کنونی ضروری است.

رهبر در ادامه به فضائل زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و بیان کرد: بسیاری از فضائل ایشان برگرفته از شرافت خانوادگی و عبادات ایشان است که می تواند برای دختران جوان ما الگویی برای پیروی باشد همچنین ایشان در فرهنگ اسلامی ما به عنوان یک زن عالمه و محدثه مطرح شده و ویژگی هایی داشتند که می تواند در فرهنگ سازی و شخصیت سازی نسل آینده خصوصا در رابطه با دختران مؤثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ضروربت تربیت دختران جوان در تربیت نسل آینده برای رسیدن به جامعه آرمانی و اسلامی است، به نقش حکومت اشاره و تأکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید به گونه ای عمل کند که الگوهای موثر را دست یافتنی جلوه دهند تا دختران بتوانند به راحتی زندگیشان را با الگوی خود وفق دهند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم همچنین با اشاره به این مطلب که وجود شخصیت والا مقامی مثل حضرت فاطمه معصومه(س) می تواند برای نسل جوان بسیار مفید باشد، تصریح کرد: در این راستا رسانه های مختلف این ظرفیت را دارند که در رابطه با فرهنگ سازی و ارائه الگو، تأثیر شگرفی در جامعه و به خصوص میان دختران بگذارند لذا باید بیشتر به شخصیت وجودی ایشان پرداخته شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش فضاهای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که فضای اطلاع رسانی، تبادل اطلاعات و فضای مجازی حرف اول را می زند، فعالیت جهت الگوسازی برای جوانان ویژگی ها و ظرافت های خاصی را می طلبد که صاحبنظران و اندیشمندان به خصوص در حوزه های علمیه باید در این خصوص ورود پیدا کنند تا خطراتی که در شرایط فعلی دختران را تهدید می کند، از سر آنها رد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا