فرار از قانون خسارت جبران ناپذیری به اصل حاکمیت، جمهوریت و اسلامیت نظام می‌زند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ عباس فلاحی باباجان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت سالگرد ورود آزادگان و تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر گفت: آرزوی توفیق برای  سربازان عرصه مذاکرات هسته ای داریم و از خدا می خواهم همه را در …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ عباس فلاحی باباجان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت سالگرد ورود آزادگان و تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر گفت: آرزوی توفیق برای  سربازان عرصه مذاکرات هسته ای داریم و از خدا می خواهم همه را در رسیدن به خیر و عزت ملت ایران و اهداف ملت موفق گرداند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مهم است عمل به قانون است، دولت و مجلس در این شرایط خاص باید به قانون عمل کنند و فرار از قانون خسارت جبران ناپذیری را به اصل حاکمیت، جمهوریت و اسلامیت نظام وارد می نماید.

فلاحی باباجان افزود: به عنوان خدوم ملت ایران و مردم اهر و هریس می گویم که مشکلات عمده ای در کشور همه را نگران کرده و لازم است مدیران کشور علی الخصوص رییس جمهور و وزرای دولت توجه ویژه ای به این موارد مبذول فرمایند. فقر در جامعه تشدید یافته و زندگی برای قشر عظیمی از مردم سخت شده است امروز و فردا کردن  دردی را از فقرا درمان نمی کند.

به گفته وی طبق برآورد کارشناسان فقط ۱۰ میلیون نفر در زندگی آرام و بدون استرس زندگی می کنند و ۱۵ میلیون در فقر مالی شدید و بقیه در لبه سختی که اگر مدیریت صحیحی به خصوص در  جریان یارانه ها صورت نگیرد آنها هم جزو ۱۵ میلیون نفر بعدی خواهند بود. کارگران، کارمندان، فرهنگیان،کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان جزو همین قشر ضعیف هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: حاشیه نشینی و مواد مخدر، افزایش طلاق و محرومان از تحصیل، افزایش فاصله فقیر از غنی ،بیشتر شدن تعداد کودکان خیایانی، تمرکز گرایی و تمرکزمراکز صنعتی و بهداشتی و علمی و ایجاد جذبه جمعیتی در مراکز، سرآمد مشکلات احتماعی است. پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی و عدم مدیریت صحیح آب کشاورزی، عدم کنترل آبهای شیرین به خصوص در دریاچه خزر، عدم یکپارچه سازی اراضی روستایی و عدم کنترل واردات به خصوص میوه، نابودی تولید میوه داخلی به خصوص در ارس باران و اهر و هریس از جمله مشکلات است.

وی ادامه داد: همچنین واردات اجناس درجه ۳ و نابودی صنعت کشور به خصوص صنعت کفش آذربایجان، عدم نظارت صحیح به بازار و افزایش بی رویه قیمت کالا، باعث تشدید و فشار به قشر ضعیف جامعه شده است.تشدید تولید ظروف یکبار مصرف نایلونی و تهدید محیط زیست جزو موارد حساس حوزه کشاورزی می باشد.

فلاحی باباجان در ادامه به سالگرد زلزله اهر در سال ۹۱ اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد جان باختگان گفت: امروز با کمال افتحار اعلام می کنم نظام اسلامی ما در حد توان دست ملت را گرفته است و با سفارش خاص رهبری مبنی بر تبدیل زلزله به سکوی پرش منطقه امروز شاهد ۱۸ هزار واحد مقاوم سازی شده، ۶۰۰ کلاس درس، یکصد خانه بهداشت و ورود ۱۵ محور اساسی صنعتی و ساخت صدها مسجد و ترمیم زیر ساخت های منطقه هستیم هر چند کافی نیست و لازم است قدم های محکمتری برداریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: امروز مهمترین درخواست مردم زلزله دیده استمداد از رهبری، رییس‌جمهور، قوه مقننه، وزرا و نمایندگان این است که می گویند هر چه داشتیم در زلزله از دست دادیم و ۳ سال پیاپی هم خشکسالی توان از کشاورزی ما  ربوده است و امروز توان بازپرداخت وام مسکن را نداریم و تقاضا داریم این وام مورد عفو رهبری و مسئولان قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر صنعت و معدن، گفت: در حالیکه فرزندانمان به سختی روزگار می گذرانند و بیکاری خانواده آنها راکلافه کرده است نگذارند روزانه  دهها ماشین کنستانتره مس از منطقه خارج شود، تبدیل این مواد می‌تواند هزاران نفر را مشغول کند، آهک هیدارته اهر با دست وزیر کلنگ خورده ولی چشم به راه دستور ساخت است.

فلاحی باباجان گفت: صنعت فرش اهر و هریس در حال نابودی است و سود کلان را واسطه ها برمی دارند مردم توقع دارند این فضا پس از سالها مدیریت اصولی شود. صنعت استان آذربایجان شرقی در حال افول است، ماشین سازی و تراکتور سازی و صنایع متوسط مشکل شدید مالی دارند و ضرورت دارد نسبت به تامین توسعه سوتینگ قند، فولاد و کارخانه شیشه اهر توجه جدی به عمل آید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در ادامه ضمن تشکر از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در واگذاری دبیرخانه انجمن نمایش کوتاه به شهرستان، گفت: امروز شهرستان اهر شاهد برگزاری همایش عظیم فرهنگی و نهمین دوره برگزاری نمایش کوتاه است لازم است مساعدت مالی به عمل آید.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال میوه منطقه نابود شده است پرداخت بهای گندم خریداری شده از مردم اهر و هریس و روستاها به علت توان پایین مردم به علت حواشی زلزله وخشکسالی ضرورت خاصی دارد، مرغداری ها وضعیت تاسف باری دارند و احداث سدهای معیشتی در منطقه احساس می شود.

فلاحی باباجان همچنین خطاب به وزیر راه و شهر سازی توجه به تبدیل راهها در این مناطق و رسیدگی به وضعیت راههای این منطقه را خواستار شد و گفت:وضع مسکن مهر در این منطقه ناامید کننده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر نیرو سرعت گرفتن ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی آب شرب روستاها را خواستاریم و خطاب به  وزیر بهداشت می گویم که نمی دانم چطور تحمل می کنید ۱۰۰ هزار نفر بدون بیمارستان و پناهبرده به یک مدرسه و با امکانات محدود روزگار سپری نمایند، هریس از نبود بیمارستان در هراس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا