پیچاندن به سبک وزیر ارتباطات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در شبکه اجتماعی خود پستی را به اشتراک گذاشته و در آن به سفر خراسان شمالی که روزهای آخر هفته گذشته انجام شد، اشاره کرده است. وزیر ارتباطات افتتاح پروژه فیبرنوری شیروان، فاروج و بجنورد و بررسی طرح‌ها و پروژه‌های دیگر این استان را …

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در شبکه اجتماعی خود پستی را به اشتراک گذاشته و در آن به سفر خراسان شمالی که روزهای آخر هفته گذشته انجام شد، اشاره کرده است.

وزیر ارتباطات افتتاح پروژه فیبرنوری شیروان، فاروج و بجنورد و بررسی طرح‌ها و پروژه‌های دیگر این استان را از اهم برنامه‌های این سفر دانست و ابراز کرد: یکی از دستاوردهای این سفر تشکیل کمیته مشترک بین وزارت ارتباطات و استانداری خراسان شمالی بود که این کمیته وظیفه پیگیری تولید محتوای بومی، تکمیل – توسعه دولت الکترونیک، ایجاد زمینه‌های کسب‌وکار و اشتغال در حوزه ICT را بر عهده دارد.

وی افزود: همچنین به منظور تکمیل و توسعه خدمات مربوط به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در این استان و پوشش کامل تلفن همراه، تصمیم به نصب و راه‌اندازی تجهیزات جدید مخابراتی گرفته شد. در این سفر موضوع دیتاسنتر استان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه ICT نیز مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

برخی کابران فضای مجازی زیر این پست، اینگونه نوشته‌اند:

• سلام از گزارش‌تان متشکرم؛ خواهش می‌کنم بخش خصوصی را بیشتر دخالت بدهید تا سرعت پیشرفت سریع‌تر شود.

• اگر واقعا به فکر مردم هستید اینترنت را روی خطوط ADSL نامحدود کنید تا این بحث حجم دزدی‌ها پیش نیاید؛ چرا اینترنت را حجمی کردید؟ وزیر یک کاری کنید.

• یه چیز جالب؛ من اینترنت ۵۱۲ مبین نت ۵ گیگ را توانستم در ۹ روز تمام کنم. البته این موضوع را سایت مبین‌نت رد کرده ولی چیزی که توی لپ‌تاپ و گوشی بنده ذخیره شده چیز دیگری است. ظاهرا باید هارد لپ‌تاپم و رم گوشیم را عوض کنم احتمالا مشکل از اینها باشد. مبین نت که دروغ نمی‌گوید زیرا آقای واعظی نظارت می‌کند.

• من نمی‌فهمم اگر شما واقعا تلاش می‌کنید پس چرا اوضاع اینترنت در عوض پیشرفت و بهبود، روز به روز بدتر و بدتر می‌شود؟! حالا اگر در یک سطح متوقف می‌ماند و علی‌رغم کوشش‌های شما پیشرفتی حاصل نمی‌شد باز تا یک حدی قابل قبول بود ولی برای همه کاربران اینترنت ایران مشخص است که اینترنت چهار نعل به سوی پسرفت می‌تازد.

• آقای واعظی خداوکیلی به خودتان از ۱ تا ۱۰ چه نمره‌ای می‌دهید؟

• آقای واعظی همینطور که شما به امور وزارت رسیدگی می‌کنید و در جهت افزایش پهنای باند اقدام‌هایی انجام دادید، از یکسری موارد هم نباید غافل شوید. آن هم اینکه الان نزدیک به ۵ ماه است خطوط ADSL نوسان و اختلال شدید دارد و رفع نمی‌شود. پهنای باند بین‌الملل اصلا کافی نیست و ارتباط با خیلی از سرورهای خارج از ایران مشکل دارد. قیمت تعیین شده توسط دولت برای پهنای باند بسیار گران است که این خودش معضلات دیگری مثل دستکاری کردن حجم اینترنت کاربر توسط بعضی شرکت‌ها و بی‌کیفیت بودن خدمات شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت را باعث می‌شود.

• چرا باید تاخیر حدود ۴۰۰ میلی ثانیه‌ای و گاهی تا ۹۰۰ میلی ثانیه داشته باشیم و ۱۵ تا ۳۰ درصد از پکت‌های ارسالی به سرورهای خارجی و حدود ۵ تا ۱۵ درصد پکت‌های دریافتی از همان سرور خارجی به داخل نرسد؟! هیچ کسی پاسخگو و پیگیر این مشکلات نیست؟

• این سفرها کار بیهوده‌ای هست زیرا خیلی از مشکلات ریز و درشت باز هم باقی می‌مانند. در گیلان خیلی از شرکت‌های بزرگ اینترنتی فقط تو محدوده شهر رشت اینترنت ارایه می‌دهند مثل شاتل و آسیاتک. چند تا شرکت‌ هم داخل استان فعال هستند که سرعت‌هاشون خیلی ضعیف است. پوشش تلفن ثابت مخابرات بد است و امکاناتش کافی نیست. خطوط تلفن ثابت هم در گیلان خیلی نویز دارد.

• آقای واعظی مشکل پورت UDP همچنان وجود دارد و کار گیمرها کلا تعطیل شده است. لطفا پیگیری کنید بنده چندین بار قبلا هم کامنت گذاشتم ولی متاسفانه جواب ندادید. مشکل سراسری هست و بنده موضوع را در سرویس شرکت‌های پارس‌آنلاین، شاتل و های‌وب هم تست کردم و هر سه مشکل UDP را داشتند و شک ندارم بقیه هم همین مشکل را دارند. بنده این سه ISP را از تهران (مرکز مخابراتی شهید باهنر) امتحان کردم که مشکل اختلال پورت UDP را دارند. شش ماه گذشته و مشکل هنوز پا برجاست.

• با وجود این شرایط داخلی اینترنت چرا مردم نباید از اوترنت آمریکا استفاده کنند؟! مردم ایران مجبور خواهند بود برای رفع نیاز خودشان به دشمن روی بیارند. کشور همیشه به خاطر سیاست‌گذاری‌های غلط مسئولان ضربه می‌خورد.

• من که آخر نفهمیدم کار این وزیر چیه؟! می‌گوییم سرعت اینترنت پایین است در جواب می‌گویند به وزرات ما ربطی ندارد! می‌گوییم چرا فیلتر می‌کنید باز می‌گویند به وزارت ما ربطی ندارد! پس چه چیز به شما ربط دارد آقای وزیر؟ می‌شود در دو سطر توضیح بدهید؟

پاسخ عجیب وزیر ارتباطات: با سلام؛ منظور این بود که ما در خصوص اختصاص پهنای باند به شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنتی مشکلی نداریم و شرکت‌های خصوصی مذکور بایستی کیفیت خود را افزایش دهند که آن هم از طرف سازمان تنظیم مقررات در حال نظارت و بررسی است.

به گزارش تسنیم این اولین باری نیست که پاسخ وزیر ارتباطات به کاربران فضای مجازی کمی مبهم و البته بی‌راه به نظر می‌رسد بلکه در گذشته نیز این اتفاق افتاده و نمونه اخیر آن در واکنش به اعتراض یکی از کاربران برای فیلتر شدن شبکه پیام رسان موبایلی نیمباز بود که وزیر در جواب به سایت ایرانی نیمباز اشاره کرده و گفته بود که این سایت فیلتر نیست!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا