راه درمان گرفتگی عضلات چیست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: بسیاری از مردم دچار عارضه‌هایی نظیر رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلات بدن می‌شوند و متأسفانه نمی‌دانند که به چه نحوی باید با این عوارض برخورد کنند. وی گفت: برای رگ به رگ شدن مفاصل برخلاف بسیاری از تصورات هم می‌توان مفصل …

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: بسیاری از مردم دچار عارضه‌هایی نظیر رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلات بدن می‌شوند و متأسفانه نمی‌دانند که به چه نحوی باید با این عوارض برخورد کنند.

وی گفت: برای رگ به رگ شدن مفاصل برخلاف بسیاری از تصورات هم می‌توان مفصل را گرم‌ کرد و هم روی آن یخ گذاشت.

آزما با بیان اینکه حرارت و گرما عضلات را شل کرده و جریان خون را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: استفاده از کمپرس آب گرم تا زمانی که آزار دهنده نباشد، می‌تواند برای مفصل آسیب دیده به کار رود و البته برای این اقدام بهتر است با پزشک نیز مشورت شود.

وی یادآور شد: گذاشتن یخ بر روی عضو رگ به رگ شده نیز درد و تورم را با بی حس کردن منطقه کاهش داده و در واقع به برطرف کردن عارضه رگ به رگ شدن کمک می‌کند.

آزما با اشاره به اینکه درخصوص اسپاسم یا گرفتگی عضلات بدن نیز باید مراقب برخی از علائم و عوارض نیز بود، تأکید کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که موارد ارتباط بیماری‌های اعصاب و روان و بروز اسپاسم عضلانی در سالهای اخیر افزایش یافته و مشکلات عضلانی و مفصلی زیادی را به وجود آورده است.

وی یادآور شد: اسپاسم‌های عضلانی به خصوص در شرایطی که به طور متناوب و در شرایط خاص تکرار شود، می‌‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های اعصاب و روان باشد.

آزما گفت: هرچند که اسپاسم عضلانی در اغلب مواقع ناشی از علت یا علل خطرناکی نیست، اما در صورتیکه تکرار شود و به صورت مکرر برای خود به وجود آید می‌تواند نشان دهنده مشکلات و خطرات مهم و جدی باشد.

وی خاطر نشان کرد: اسپاسم عضلانی در صورت تکرار و تداوم بروز می‌تواند با فشار بر روی نخاع در ستون فقرات و حتی آسیب‌های مغزی و عصبی نظیر ام اس در ارتباط باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا