قاتل در دادگاه: قتل را به یاد ندارم!

متهم که جوانی ٢٢ساله به نام علی است، به بهانه تهیه آلبوم موسیقی به استودیو مقتول رفته و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده ‌بود. در ابتدای این جلسه، متن کیفرخواست خوانده و گفته شد: متهم آبان سال گذشته با واردآوردن ١١ ضربه چاقو بر بدن جوانی به نام کوروش  باعث مرگ وی‌ …

متهم که جوانی ٢٢ساله به نام علی است، به بهانه تهیه آلبوم موسیقی به استودیو مقتول رفته و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده ‌بود. در ابتدای این جلسه، متن کیفرخواست خوانده و گفته شد: متهم آبان سال گذشته با واردآوردن ١١ ضربه چاقو بر بدن جوانی به نام کوروش  باعث مرگ وی‌ شده ‌است. سپس پدر و مادر مقتول به‌عنوان اولیای ‌دم درخواست صدور حکم قصاص کردند.

زمانی که متهم در جایگاه قرار گرفت، اتهام را قبول کرد اما  مدعی ‌شد چیزی به‌یاد ندارد. در این هنگام قاضی قربانزاده، رئیس شعبه ١٠ دادگاه کیفری شماره یک، گفته‌های متهم در جلسات بازپرسی را خواند و گفت: در اعترافات قبلی‌ات گفته ‌بودی به بهانه سرقت گیتار برقی گران‌قیمتی که کوروش در استودیو‌اش داشت او  را به قتل ‌رساندی و گیتار را سرقت کردی.

در این‌باره چه می‌گویی. متهم جواب داد: من خواننده بودم و قبلا هم یک آلبوم بیرون داده ‌بودم، برای ضبط آهنگ به استودیو رفتم و با مقتول در آنجا آشنا شدم و گاهی به دیدنش می‌رفتم. او یک گیتار برقی داشت که من از آن خوشم آمده ‌بود به همین دلیل هم تصمیم گرفتم سرقت کنم. روز حادثه هم مقدار زیادی دارو خورده ‌بودم و اصلا در حالت عادی نبودم به همین دلیل هم یادم نمی‌آید چطور و چند ضربه زدم.

متهم ادامه داد: از کاری که کرده‌ام خیلی پشیمان هستم و اصلا باورم نمی‌شود من این کار را کرده‌ باشم. کوروش جوان بسیار خوبی ‌بود و ما مشکلی با هم نداشتیم فقط آن گیتار برقی بود که باعث شد من دست به قتل بزنم. اگر قرض نخورده‌ بودم این کار را نمی‌کردم. اول قصدم این بود که گیتار را بردارم اما کوروش متوجه شد و زمانی که فهمید دارم چه می‌کنم، با من درگیر شد که من هم چاقو را درآوردم و با واردکردن ضربات متعدد او را به قتل رساندم.

حالا هم از کرده خودم پشیمان هستم و از اولیای‌ دم درخواست دارم به خاطر جوانی‌ام از من گذشت کنند. هرچند قصاص حق آنهاست و اگر بخواهند اجرا کنند، حرفی برای گفتن ندارم. در ادامه، وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را مطرح کرد. هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا