خلیلی: تحت فشار قرار دادن برانکو بزرگ‌ترین اشتباه است

محسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص شکست سنگین پرسپولیس مقابل سپاهان اظهار داشت: پرسپولیس در بدترین شرایط خود به مصاف سپاهانی رفت که دو بازی ابتدایی‌اش را برده بود و در شرایط روحی و روانی خیلی خوبی به سر می‌برد، اما تیم برانکو به خاطر شروع نه چندان خوبش در لیگ حسابی زیر …

محسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص شکست سنگین پرسپولیس مقابل سپاهان اظهار داشت: پرسپولیس در بدترین شرایط خود به مصاف سپاهانی رفت که دو بازی ابتدایی‌اش را برده بود و در شرایط روحی و روانی خیلی خوبی به سر می‌برد، اما تیم برانکو به خاطر شروع نه چندان خوبش در لیگ حسابی زیر فشار انتقادات بود.

وی ادامه داد: سپاهان بر خلاف پرسپولیس، تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان را در اختیار دارد و به این خاطر بی‌محابا حمله نمی‌کرد و کمترین اُفت‌وخیز را در بازی خود داشت، اما پرسپولیس به خاطر جوانی بازیکنانش در این بازی بیشتر چوب اشتباهات فردی خود را خورد. اشتباهاتی که اگر صورت نمی‌گرفت شرایط خیلی فرق می‌کرد. حتی اگر مهدی طارمی و علی علیپور قدر موقعیت‌های خود را بهتر می‌دانستند، نتیجه پایانی می‌توانست به سود پرسپولیس رقم بخورد.

مهاجم پیشین پرسپولیس درباره ضعف‌های پرسپولیس در این دیدار یادآور شد: نبود یک هافبک بازیساز و یک هافبک جنگنده کم اشتباه در خط میانی پرسپولیس کاملاً مشهود بود. تیم بزرگی مثل پرسپولیس در میانه میدان نیاز به یک فرمانده و رهبر دارد و من در ترکیب این تیم در بازی با سپاهان چنین بازیکنی ندیدم. ضمن اینکه فاصله بین خطوط هافبک و پرسپولیس خیلی زیاد بود و همین مسئله فضاهای زیادی را در اختیار بازیکنان سپاهان قرار می‌داد.

خلیلی در پاسخ به این پرسش که «آیا بازیکنانی نظیر عالیشاه و کفشگری بعد از دو سال بازی در پرسپولیس هنوز کم‌تجربه هستند؟»،‌ تأکید کرد: زمان ما فرمانده و رهبر پرسپولیس بازیکنانی نظیر علی کریمی و کریم باقری بودند و طبیعی است که امثال عالیشاه و کفشگری چه از نظر فنی و چه اخلاقی قابل قیاس با نفرات نامبرده نباشند. در همین بازی با سپاهان دیدید که کاپیتان‌های دو تیم از نظر تجربه و اعتبار چقدر با یگدیگر تفاوت داشتند. به همین خاطر بود که عقیلی به بهترین شکل تیمش را در زمین رهبری کرد، اما کفشگری از همان ابتدای تحت تأثیر بازوبند کاپیتانی قرار داشت و به خاطر همین مسئله هم چند اشتباه بزرگ مرتکب شد.

وی درباره اینکه چرا بازیکن باتجربه‌ای مثل اومانیا بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو نبست، گفت: بستن بازوبند کاپیتانی تجربه بالا می‌خواهد تا وقتی بازیکنی در زمین این مسئولیت را بر عهده گرفت تحت تأثیر آن قرار نگیرد تا حدی که نتواند بازی معمولی خود را انجام دهد. البته اینکه یک بازیکن خارجی کاپیتان پرسپولیس شود شاید به مذاق همه خوش نیاید. هر چند در فوتبال حرفه‌ای این مسائل معنایی ندارد اما من فوتبال ایران را حرفه‌ای نمی‌بینم.

مهاجم پیشین پرسپولیس در واکنش به انتقادات تندی که از برانکو می‌شود، گفت: در این مقطع بدترین و بزرگ‌ترین اشتباه تحت فشار قراردادن برانکوست. من نمی‌گویم نباید برانکو را نقد کرد، اما باید شرایط را هم در نظر گرفت و بعد یک مربی را مورد نقد قرار داد. فصل گذشته به همه ثابت شد تغییرات پی‌درپی کادرفنی و مدیریتی فقط مشکلات پرسپولیس را بیشتر کرد. شاید اگر پرسپولیس محمد نوری را حفظ می‌کرد و یا سید جلال حسینی به این تیم اضافه می‌شد الان پرسپولیس دچار کمبود یک رهبر و فرمانده در زمین نبود. با این حال من اعتقاد دارم پرسپولیس با اضافه شدن نفراتی چون مکانی، بنگر و نورالهی در بازی‌های آینده بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا