رئيس جمهوري جديد لهستان بر آغاز مذاکرات گسترده اوکراين تاکيد کرد

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ رئیس جمهوری جدید لهستان بر لزوم آغاز مذاکراتی گسترده در مورد بحران داخلی در شرق اوکراین تاکید کرد. آندژی دودا«Andrzej Duda»، رئیس جمهوری محافظه کار لهستان، که روز ششم ماه اوت به این سمت رسیده است، در گفت و گو با رادیوی دولتی این کشور گفت …

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
رئیس جمهوری جدید لهستان بر لزوم آغاز مذاکراتی گسترده در مورد بحران داخلی در شرق اوکراین تاکید کرد.
آندژی دودا«Andrzej Duda»، رئیس جمهوری محافظه کار لهستان، که روز ششم ماه اوت به این سمت رسیده است، در گفت و گو با رادیوی دولتی این کشور گفت به همتای اوکراینی خود، پترو پوروشنکو پیشنهاد داده است مذاکرات صلح اوکراین با حضور کیف، مسکو، برلین و پاریس به طور گسترده از سر گرفته شود.
در همین حال، دفتر ریاست جمهوری لهستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد روسای جمهوری دو کشور روز جمعه با تلفن با یکدیگر گفت و گو کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، در این تماس تلفنی و در پاسخ به درخواست پوروشنکو مبنی بر مشارکت در حل مسئله شرق اوکراین، دودا ابراز آمادگی کرد کشورش برای پایان یافتن این بحران تلاش کند.
رئیس جمهوری لهستان، با تاکید بر حضور کشورهای مهم همسایه و اروپا در مذاکرات صلح اوکراین، همچنین از تمایل خود برای گفت و گو با همتای اوکراین اش در جزییات خبر داد.
این پیشنهادات در حالی مطرح می شود که خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از جدایی طلبان شرق اوکراین اعلام کرد افزایش شمار کشورهایی که در مذاکرات مینسک شرکت دارند، تنها به وخیم تر شدن وضع موجود خواهد انجامید.
دنیس پوشیلین، از مقامات جمهوری خودخوانده دونتسک، که در مذاکرات مینسک شرکت دارد، با اعلام این که حضور طرفهای دیگر در این مذاکرات بحران را وخیم‌تر می کند، با این پیشنهاد مخالفت کرد.
از ابتدای آغاز بحران در شرق اوکراین در ماه آوریل ۲۰۱۵ تاکنون، ۶۸۰۰ نفر جان خود را در این کشور از دست داده اند.
کیف بیم آن دارد که جدایی طلبان شرق اوکراین در نخستین سالگرد اعلام استقلال این منطقه، حملات جدیدی به مواضع دولتی اوکراین آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا