حجم قراردادهای آتی سکه دو برابر شد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت سکه در بازار نقدی و آتی، طی دو هفته اخیر تحت تاثیر نزول بهای اونس بازار جهانی با نوسان روبه پایین رو به رو شده بود اما در هفته اخیر به دلیل روند مثبت نرخ ارز در بازار داخل، قیمت سکه در سررسید های بازار آتی تمایل …

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت سکه در بازار نقدی و آتی، طی دو هفته اخیر تحت تاثیر نزول بهای اونس بازار جهانی با نوسان روبه پایین رو به رو شده بود اما در هفته اخیر به دلیل روند مثبت نرخ ارز در بازار داخل، قیمت سکه در سررسید های بازار آتی تمایل بیشتری به صعود داشت.

همچنین در هفته گذشته از چهار سررسید فعال آتی سکه طلا، بیش‌ترین حجم معاملات با ۱۷ هزار و ۸۹ قرارداد و به ارزش یک هزار میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال به سكه طلا تحویل اسفند ماه اختصاص داشت.

قراردادهای آتی سكه طلا تحویل دی ماه نیز با چهار هزار و ۴۰۴ قرارداد و به ارزش ۳۸۵ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سكه تحویل آبان با یک هزار و ۱۷۵ قرارداد به ارزش ۱۰۲ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که معاملات تحویل شهریور، حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و در رده آخر قرار گرفت. این سررسید با ۵۲۸ قرارداد و ارزش بیش ۴۶ هزار میلیارد ریال به کار خود در هفته اخیر پایان داد.

این در شرایطی است که در آخرین روز از هفته گذشته معاملات آتی بورس کالای ایران با تغییر روند بازارهای جهانی نیز با افزایش قیمت ها رو به رو شد و سکه سررسید شهریور ماه با رشد ۰/۲۸ درصدی با نرخ ۸۸۰ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت ۸۷۹ هزار تومان به فروش رسید که افزایش۰/۰۲ درصدی را در روز پنجشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت ۸۸۳ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۰۳ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت ۸۹۴ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با روند صعودی قیمت همراه شد و افزایش ۰/۰۷ درصدی را در این معاملات به ثبت رساند.

همچنین در بازار نقدی سکه نیز روز پنجشنبه گذشته همزمان باهم مسیری متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز سکه در بازار نقدی نیز با افزایش قیمت روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۸۸۹ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت ۴۷۶ هزار تومان معامله شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت ۲۶۶ و سکه یک گرمی هم با نرخ ۱۷۰ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

در مجموع طی هفته گذشته، قیمت طلا در بازارهای نقدی و آتی سکه افزایش یافت که به گفته کارشناسان بازار سکه روند رو به رشد عرضه و تقاضا نیز بر روند مثبت قیمت‌ها بی تاثیر نبوده است.

از طرفی نیز از آنجا که قیمت اونس جهانی روز جمعه با روند صعودی معاملات خود را به پایان رساند، در نتیجه آخرين قيمت اين روز ملاکی برای شروع بازارهای نقدی و آتی امروز است، اما باید دید اونس جهانی با چه روندی در دوشنبه هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا