راه اندازی سامانه هوشمند اشتغال درکیش/ اجرای طرح توانمندسازی خانواده های تحت پوشش دستگاه های حمایتی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش رضوانی در نشست خبری که صبح امروز شنبه ۲۴ مرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد گفت: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق و به روز شده از کارگران شاغل در جزیره، پیشگیری از ورود معتادان به این منطقه در راستای تحقق شعار کیش …

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش رضوانی در نشست خبری که صبح امروز شنبه ۲۴ مرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد گفت: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق و به روز شده از کارگران شاغل در جزیره، پیشگیری از ورود معتادان به این منطقه در راستای تحقق شعار کیش جزیره پاک و تامین سلامت جامعه کارگری از مزایای سامانه هوشمند اشتغال است که تا دو هفته آینده راه اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه ویژه کارگران ایرانی شاغل در جزیره کیش است افزود: با توجه به اینکه اتباع بیگانه برای فعالیت در جزیره کیش نیازمند دریافت پروانه اشتغال هستند نظارت برچگونگی بکارگیری کارگران غیر ایرانی روندی مشخص دارد و چنانچه کارفرمایان نیروی کارخارجی فاقد مجوز اشتغال را بکارگیرند از سوی نیروی انتظامی شناسایی و اعمال قانون خواهند شد و این سامانه تنها برای ساماندهی کارگران ایرانی شاغل در جزیره کیش است.

معاون فرهنگی اجتماعی سامان منطقه آزاد کیش همچنین از اجرای طرح توانمند سازی خانواده های تحت پوشش دستگاه های حمایتی در جزیره کیش خبرداد و افزود: این طرح که با هدف فقر زدایی و کارآفرینی با محوریت مشاغل خانگی در جزیره کیش آغاز شد شامل سه مرحله راه اندازی کارگاههای آموزشی و توانمند سازی اعضای خانواده در مشاغل خانگی، تامین تجهیزات مورد نیاز برای کارآفرینی در منازل و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در کارگاه های خانگی است.

رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مقابله با تکدی گری در جهت زیبا سازی چهره گردشگری کیش اشاره و تصریح کرد: حضور متکدیان در سطح جزیره چهره گردشگری منطقه را مخدوش می کند و ما تلاش می کنیم تا با کار آفرینی به قشر نیازمند جزیره کیش کمک کرده و شاهد تکدی گری در کیش نباشیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه از این پس تنها کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مجاز به نصب صندوق های جمع آوری صدقات در سطح جزیره هستندگفت: تا یک ماه آینده تمامی صندوق های صدقات متعلق به سایر موسسات خیریه از سطح جزیره جمع آوری خواهدشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سامان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به تقویمی کردن مسابقات قرآن و عترت در جزیره کیش و علاقمندی ۶۰۰ نفر از ساکنان برای حضور دراین مسابقات افزود: طبق دستور مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان جامعه برای نخستین بار عنوان شغلی کارشناس قرآن و عترت در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان در نظر گرفته شد.

وی همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از مهم ترین محورهای فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه هوشمندی در عمل به فریضه امربه معروف و نهی از منکرو بهره گیری از روش های کارشناسی فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه حفظ کرده و نسل جوان ما را از هجوم فرهنگ بیگانه مصون می دارد، تلاش می کنیم تا با استفاده از روش های نوین و تاثیر گذار در این مسیر فعالیت کنیم.

در این نشست رضوانی برگزاری دوره های آموزشی فرهنگ کیشوندی در جهت ترویج فرهنگ صحیح شهروندی و قانونمداری را از دیگر فعالیتهای معاونت اجتماعی سازمان برشمرد و افزود: از دیماه سال قبل تا کنون ۱۹ دوره آموزشی برگزار شده و شرکت کنندگان پس از حضور در این کلاس ها برای پایبندی بیشتر به حفظ و صیانت از فرهنگ کیشوندی قسم یاد کرده و میثاق می بندند تا در جهت ارتقاء فرهنگ اجتماعی این منطقه تلاش کنند.

رضوانی همچنین به اجرای طرح جمع آوری موتورسیکلت از سطح جزیره، اجرای طرح اسکان کارگران در ماههای آینده و فراهم کردن فضای مناسب برای کارگران شاغل در جزیره، نظارت گسترده مرکز توسعه سلامت کیش بر رعایت بهداشت عمومی در سطح جزیره و ساماندهی هنرمندان ساکن کیش اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ساماندهی هنرمندان با ثبت اطلاعات ۶۳۹ هنرمند جزیره کیش در بانک اطلاعاتی و گروه بندی آنها در ۷ رشته هنری آغاز و پس از آن نیز با هدف حمایت از هنرمندان کیش کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلفی برگزارشد. اختصاص فضای تمرین برای گروههای هنری، اعزام هنرمندان به مسابقات ملی و برنامه های فرهنگی در سایر استان های کشور و بهره مندی از هنرمندان کیش در مناسبت های مختلف با هدف ارتقاء سطح توانمندی آنها از دیگر بخش های طرح ساماندهی هنرمندان در جزیره کیش بود.

وی درخصوص فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به کاهش ۴ درصدی آمار طلاق در جزیره کیش در سال۹۳ نسبت به سال ۹۲ خبرداد: برگزاری دوره های آموزشی در جهت تحکیم بنیان خانواده اجرای برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی و آموزشی در کنار ساخت پارک های و فضاههای تفریحی باهدف بهینه سازی اوقات فراغت خانواده ها اقدامات بسیار موثری بوده اند که در نهایت منجر به کاهش ۴ درصدی آمار طلاق در جزیره کیش نسبت به سال گذشته شده است.

رضوانی در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات سازنده سازمان منطقه آزاد کیش در ارتقاء کمی وکیفی آموزش و پرورش کیش گفت: در راستای یکپارچه سازی مدیریت ها و ارتقاء سیستم آموزشی رایزنی های گستردهای انجام شد و در نهایت مقرر شد در جزیره کیش مدیریت اداره آموزش و پرورش با صلاحدید و معرفی سازمان منطقه آزاد و با حکم مستقیم وزیر محترم آموزش و پرورش تعیین شود و این طرح برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور اجرا شده است. ضمن اینکه در دوسال اخیر آموزگاران مقاطع مختلف پس از عبور از فیلتر های ارزیابی برای تدریس در جزیره کیش انتخاب می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تهیه و توزیع بسته های آموزشی در مقاطع مختلف مدارس با هدف آموزش مهارت های زندگی به دانش اموزان از ابتدای سال تحصیلی آغاز خواهد شد گفت: با برگزاری جشنواره های علمی، فرهنگی و هنری متعددی برای دانش آموزان تلاش می کنیم تا شیوه ارتباط موثر، مقابله با استرس، خودآگاهی، همدلی و رابط فردی ،مدیریت هیجانات و چگونگی تفکر خلاق و تفکر نقادانه را به دانش آموزان بیاموزیم.

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه های معاونت اجتماعی برای ارتقاء سطح آموزش عالی در جزیره کیش گفت: در جهت هم افزایی بیشترسازمان منطقه آزاد کیش اقدام به راه اندازی شورای هماهنگی دانشگاه های مستقر در کیش کرده است و ایجاد وحدت رویه و ارائه خدمات مطلوب به بیش از ۷ هزار دانشجوی حاضر در جزیره کیش از مهم ترین دستاوردهای این شورا است.

رضوانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر ممنوعیت استفاده از قلیان در اماکن عمومی گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان تلاش می کند تا با استفاده از ظرفیت رسانه ها در جهت تقبیح اشکال مختلف مصرف دخانیات و کاهش میزان مصرف آن گام بردارد اما در حال حاضر همان گونه که در سرزمین اصلی به صراحت مصرف قلیان در اماکن عمومی ممنوع اعلام نشده است ما نیز برنامه ای برای اعلام ممنوعیت مصرف قلیان در کیش نداریم.

دکمه بازگشت به بالا