اتصال ۲۵ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” با بیان اینکه فیبر نوری که در خراسان جنوبی کشیده شده است قابل مقایسه با خیلی از استان‌ها نیست، گفت: در خراسان جنوبی همه روستاهای ۱۵ خانوار به بالا، از ارتباطات برخوردار هستند و تلاش می کنیم مابقی روستا نیز از این نعمت بزرگ بهره‌مند شوند. وزیر ارتباطات و …

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” با بیان اینکه فیبر نوری که در خراسان جنوبی کشیده شده است قابل مقایسه با خیلی از استان‌ها نیست، گفت: در خراسان جنوبی همه روستاهای ۱۵ خانوار به بالا، از ارتباطات برخوردار هستند و تلاش می کنیم مابقی روستا نیز از این نعمت بزرگ بهره‌مند شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ روستا در خراسان جنوبی از اینترنت بهره‌مند شدند، گفت: همچنین امسال نیز ۳۶۰ روستای دیگر در هدف اتصال به اینترنت هستند.
واعظی با بیان اینکه پهنای باند اینترنت نسبت به گذشته بسیار افزایش داشته است به‌گونه‌ای که پهنای باند اینترنت ،‌۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه بوده است، افزود: اما طی این دوسال به ۲ هزار و ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده است.
وی با بیان اینکه تلاش می‎کنیم پهنای باند اینترنت تا پایان سال جاری به ۴ هزار گیگابایت برسد، خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۲۵ هزار روستا به شبکه اینترنت پرسرعت وصل می‎شوند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا