نگاهی به مشخصات فنی جدیدترین گوشی سونی

به گزارش خبرنگار موبنا ، ابعاد گوشی ۱۵۰.۳X 77.4X 7.9 میلی متر است که Xperia C4 را به یک گوشی هوشمند جمع و جور ۵.۵ اینچی تبدیل کرده است، که قطعا کوتاهتر از حد متوسط می باشد. این بهترین عملکرد سونی از نظر نسبت صفحه نمایش به بدنه است، که بهتر از آخرین گوشی پرچمدار …

به گزارش خبرنگار موبنا ، ابعاد گوشی ۱۵۰.۳X 77.4X 7.9 میلی متر است که Xperia C4 را به یک گوشی هوشمند جمع و جور ۵.۵ اینچی تبدیل کرده است، که قطعا کوتاهتر از حد متوسط می باشد. این بهترین عملکرد سونی از نظر نسبت صفحه نمایش به بدنه است، که بهتر از آخرین گوشی پرچمدار +Xperia Z3 می باشد.
قاب پشت تماما از پلاستیک مات نرم ساخته شده است که شبیه به مورد استفاده شده در تبلت های جدید سری Z است. بدان معناست که لمس آن بسیار خوشایند است و بخوبی می توان آن را در دست گرفت، با اینحال به آسانی چربی در آن جمع می شود و تمیز کردن بالای آن بسیار دشوار است.
گوشی Xperia C4 بر اساس مفهوم اثبات شده C3 با همان دوربین جلو ۵ مگاپیکسل با فلش LED ایجاد شده است. گوشی Xperia C4 همچنین چند پیشرفت کلیدی را به همراه دارد که این گوشی هوشمند را قطعا در بخش برتر گوشی های رده متوسط قرار می دهد. وضوح ۱۰۸۰p صفحه نمایش یکی از این ویژگی ها است، اما همچنین یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل وجود دارد و برای کسانی است که C4 را صرفا برای قابلیت عکس سلفی آن خریداری نمی کنند.
مهمتر از همه اینکه فبلت جدید در حال حاضر با یک تراشه قدرتمند MediaTek MT6752 در عوض تراشه متوسط Snapdragon 410 از راه می رسد و پردازنده هشت هسته ای Cortex-A53 کارایی کافی فراهم می کند. هر دو حافظه ۲GB RAM و ۱۶GB دو برابر مدل قبلی است زیرا بیان می کند که C4 برای کاربرد تجاری است، در حالی که C3 با هدف سرگرمی طراحی شد.
سونی همچنین چند میلی متر از طول این گوشی هوشمند را کم کرده و C4 در حال حاضر از نظر نسبت صفحه نمایش به بدنه در میان کل مجموعه، برتر است اگرچه مهندسان می توانستند حاشیه بالا را کمی بیشتر کاهش دهند. این گوشی دارای نسخه دو سیم کارته است.
یک پورت microUSB 2.0 برای شارژ و ارتباطات داده ها وجود دارد. حالت انتقال رسانه برای دسترسی به حافظه داخلی گوشی و کارت microSD از طریق کابل USB پشتیبانی می شود. پورت microUSB 2.0 همچنین می توانید در حالت On-the-go USB برای اتصال لوازم جانبی USB مانند درایوهای قلم، صفحه کلید و یا دیسک های سخت واقعی USB مورد استفاده قرار گیرد.
هر چند پورت microUSB قابلیت خروجی تلویزیون ندارد، اما اگر یک HDTV سازگار داشته باشید، می توانید صفحه نمایش گوشی خود را به صورت بی سیم از طریق پروتکل Miracast یا گزینه Xperia Connectivity Throw سونی خروجی بگیرید. این نرم افزار همچنین به شما امکان می دهد رسانه خود را در DLNA با ایجاد یک سرور رسانه به اشتراک بگذارید، همچنین به یک ( یا ۴) PlayStation DUALSHOCK 3 کنترل کننده بی سیم وصل کنید.

سونی Xperia C4 فقط دارای مرورگر گوگل کروم است که این مرورگر دارای انتقال بی سیم یکپارچه بین تمام دستگاه های شما از طریق حساب گوگل و ویژگی Data Saver است، که صفحات را در تلاش برای کاهش هزینه انتقال سلولی، فشرده می کند.
جدا از دوربین جلوی ۵MP با فلاش، گوشی Xperia C4 به موجب صفحه نمایش آن نیز جالب است. به این معناست که در حال حاضر آن بهترین گوشی پیشرفته سونی است که قطر بزرگتر از ۵.۲ اینچ را ارائه کرده است. ممکن است استدلال شود که Xperia Z Ultra هم ممکن است آن لقب را داشته باشد، اما در ۶.۴ اینچ آن به وضوح فراتر از مرزهای آنچه است که شما یک گوشی می نامید، حتی اگر Snapdragon 800 هم بتواند نیروی خود را اعمال کند.
به هر حال، سونی Xperia C4 دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰X1920 پیکسل و تراکم پیکسل ۴۰۱ppi می باشد. صفحه نمایش رنگ های زیبایی دارد، هر چند در تنظیمات پیش فرض، کمی کمرنگ است و حالت فوق العاده واضح و شفاف (Super-vivid) خیلی کمک نمی کند. شما گزینه ای برای فعال کردن تعادل رنگ سفید با نوار کشویی RGB دارید اما پیش تنظیمات وجود ندارد.
Xperia C4 هیچ مشکلی با آنتن دهی ندارد. محدوده ولوم نسبتا گسترده است و حتی در پر سر و صداترین محیطها نیز به راحتی می توانید با آن کار کنید. شماره گیر برنامه اختصاصی آن است و از شماره گیری هوشمند پشتیبانی می کند. ضبط داخلی ندارد.
دوربین اصلی سونی Xperia C4 به یک حسگر ۱۳MP Exmor RS مجهز است که در نسبت ۴:۳ در حداکثر وضوح ۴,۰۹۶x 3,072 پیکسل عکس می گیرد (بنابراین وضوح واقعی آن ۱۲.۶MP است). دوربین در پشت یک لنز سریع f/2.0 قرار گرفته است. فلاش LED به شما کمک کند تا عکس هایی در نور کم بگیرید.
Xperia C4 همچنین دارای کلید دیافراگم سخت افزاری دو مرحله ای است که می توان آن را برای باز کردن قفل گوشی و اجرای دوربین تنظیم کرد. همچنین می توانید فورا عکس بگیرید و یا بلافاصله فیلمبرداری را آغاز کنید.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا