کاهش تقاضای مشتریان تهرانی از گوشی های اچ تی سی

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از برخی منابع بازاری، مدتی است که میزان تقاضا برای انواع گوشی های اچ تی سی به خصوص گوشی های بالای یک میلیون تومانی کاهش یافته است. به گفته فعالان بازار، هم اکنون گوشی های زیر یک میلیون تومانی اچ تی سی با خرید مشتریان همراه می شود و …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از برخی منابع بازاری، مدتی است که میزان تقاضا برای انواع گوشی های اچ تی سی به خصوص گوشی های بالای یک میلیون تومانی کاهش یافته است.
به گفته فعالان بازار، هم اکنون گوشی های زیر یک میلیون تومانی اچ تی سی با خرید مشتریان همراه می شود و گوشی تازه وارد این برند تایوانی با تقاضای چندانی از سوی مردم روبرو نشده است.
آنها بر این باورند که که گوشی‌های رده‌بالای کمپانی اچ‌تی‌سی چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته‌اند و بخش بازار گوشی‌های گران قیمت بیشتر تحت کنترل اپل و سامسونگ است.
این اظهارات در حالی است که گزارش‌ها حاکی است که ارزش سهام اچ‌تی‌سی در تایوان با ۱۰ درصد کاهش به کمترین میزان تعیین شده در بازار معاملات تایوان رسیده است.
بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که ضرر و زیان اچ‌تی‌سی در این فصل به بیش از میزان تعیین شده تحلیل‌گران بازار برسد. همچنین انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی با کاهش فروش ۴۸ درصدی در مقایسه با فصل دوم سال گذشته روبرو شود.
تحلیل گران بازار باور دارند که زیاندهی اچ‌تی‌سی به فصل دوم ۲۰۱۵ ختم نمی‌شود و این کمپانی تایوانی در فصل سوم نیز همچنان زیان‌ده خواهد بود.
در حال حاضر ارزش سهام اچ‌تی‌سی به کمترین میزان خود طی ۱۰ سال اخیر رسیده است.
اما در حالی که انتظار می‌‌رفت که ضرر و زیان اچ‌تی‌سی به ۱/۱۷ دلار به ازای هر سهم اچ‌تی‌سی برسد این رقم به ۵/۸۵ دلار به ازای هر سهم کاهش یافت. به این ترتیب ارزش سهام اچ‌تی‌سی به ۶۳ دلارِ تایوان خواهد رسید که کمترین مقدار در طول ۱۰ سال اخیر است.
بر این اساس بسیاری از تحلیلگران معتقدند که وضعیت بد اچ‌تی‌سی در فصل سوم سال جاری نیز دنبال خواهد شد و این کمپانی همچنان زیان‌ده باقی خواهد ماند.
در حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند به شدت رقابتی شده و این موضوع باعث می‌شود تا سود این بازار مدام در حال کاهش باشد و کسب درآمد از آن، سخت‌تر شود.
ارزش سهام اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۱ به اوج خود رسید، اما پس از آن مدام در حال کاهش بود؛ تا جایی که در حال حاضر به کمترین میزان خود طی ۱۰ سال اخیر رسیده است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا