معرفی خدمات شهر هوشمند فناپ

به گزارش خبرنگار موبنا، در این نمایشگاه، دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری نیز دایر است. هلدینگ فناپ با همراهی شرکت‌های زیرمجموعه‌ خود مانند به‌پویش، اتیک، فرپام و داتکس در این فن‌بازار در مجموعه پارک فناوری پردیس حضور یافته و خدمات متنوعی که در حوزه شهری ارائه می‌دهد را معرفی می‌کند. شرکت به‌پویش با پروژه سامانه …

به گزارش خبرنگار موبنا، در این نمایشگاه، دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری نیز دایر است. هلدینگ فناپ با همراهی شرکت‌های زیرمجموعه‌ خود مانند به‌پویش، اتیک، فرپام و داتکس در این فن‌بازار در مجموعه پارک فناوری پردیس حضور یافته و خدمات متنوعی که در حوزه شهری ارائه می‌دهد را معرفی می‌کند.
شرکت به‌پویش با پروژه سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (AVL) به نمایشگاه آمده است. این شرکت تقریبا از اسفندماه سال ۹۱ شروع به پیاده‌سازی سامانه نرم‌افزاری مدیریت هوشمند در ناوگان تاکسیرانی اصفهان کرد. ردیابی و ردگیری آنلاین و آفلاین تمامی تاکسی‌های شهر اصفهان – ۱۱ هزار دستگاه تاکسی- با نهایی شدن این پروژه، مدیریت خواهد شد. با استفاده از این سامانه، درخواست مسافر به‌صورت نرم‌افزاری از طریق اپراتور به راننده ارسال می‌شود و راننده نیز می‌تواند به‌ شکل نرم‌افزاری پاسخ (تایید یا رد اعزام ماموریت) را اعلام کند.
به‌پویش، این سامانه مدیریت هوشمند ناوگان را در اتوبوسرانی اهواز نیز به اجرا درآورده و تقریبا از دو سال پیش به آنها خدمات می‌دهد. ارائه گزارش عملکرد یا گزارش تخلفات شامل خروج از ناحیه، توزیع ناوگان و توزیع مسافران به سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی از دیگر خدمات AVL است.
شرکت اتیک که در زمینه پرداخت خرد فعالیت می‌کند، سامانه پرداخت خرد و کیف پول الکترونیکی خود در ناوگان حمل و نقل عمومی را به فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری آورده است. این شرکت تاکنون در ناوگان تاکسیرانی یا اتوبوسرانی شهرهای اصفهان، مشهد، قزوین، کیش، اهواز و کرمان اقدام به پیاده‌سازی سامانه پرداخت خرد کرده است. پروژه پارکبان هوشمند نیز قرار است به زودی توسط اتیک در شهر قزوین عملیاتی شود.
فروشگاه اینترنتی شهر کتاب که همکاری متقابلی بین شرکت فناپ و موسسه شهر کتاب است با هدف ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی برای رشد فرهنگ کتابخوانی و تسهیل دسترسی ایرانیان سراسر جهان به کالاهای فرهنگی به اجرا درآمده است. این فروشگاه اینترنتی در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کالای فرهنگی دارد.
شهر کتاب با شعار «بیشتر کتاب بخوانیم» در سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰ هزار مرسوله را به نقاط مختلف ایران، امریکا و کانادا پست کرده است. حدود یک درصد از مرسولات این فروشگاه اینترنتی به خارج از ایران، ۵۰ درصد آنها در شهرستان‌ها و مابقی در تهران توزیع شده‌اند.
شرکت فرپام که به‌صورت مشخص در سه حوزه راهکارهای انرژی، راهکارهای اطلاعات اعم از تهیه سرور، سوئیچ و تجهیزات ذخیره‌سازی و راهکارهای بانکی در قالب واردات کارت‌های مغناطیسی و دستگاه‌های کارتخوان فعالیت می‌کند، در این نمایشگاه به معرفی راهکارهای انرژی خود می‌پردازد.
یکی از محصولات این شرکت، تولید اینورتر (مبدل برق AC به DC) است. به بیان دیگر، این دستگاه‌های مبدل، جریان خطی انرژی خورشیدی را به جریان متناوب برق شهری تبدیل می‌کنند. همچنین تولید باتری‌های قابل شارژ برای مصارف صنعتی و ذخیره‌سازی انرژی از دیگر محصولات فرپام است. باتری‌ها و سلول‌های خورشیدی این شرکت در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سطح شهر، پارکینگ‌ها و دوربین‌های کنترل ترافیک کاربرد دارد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا