تشدید برخوردهای قانونی با قاچاقیان موبایل

“رضا دیهیمی” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بازار تلفن همراه از اواسط ماه گذشته تا کنون به طور ناگهانی با شوکی جدیدی از کاهش واردات گوشی های غیررسمی یا همان قاچاقی روبرو شد که این موضوع بازار تلفن همراه را شوک جدیدی از این کالای ارتباطی روبرو کرد. وی افزود: همزمان با …

“رضا دیهیمی” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بازار تلفن همراه از اواسط ماه گذشته تا کنون به طور ناگهانی با شوکی جدیدی از کاهش واردات گوشی های غیررسمی یا همان قاچاقی روبرو شد که این موضوع بازار تلفن همراه را شوک جدیدی از این کالای ارتباطی روبرو کرد.
وی افزود: همزمان با سهم گسترده قاچاق این کالا، برخی از نهادهای مسوول به تشدید مبارزه با ورود غیرقانونی کالاهای قاچاق پرداخته اند.
دیهیمی با اشاره به اظهارات وزیر دادگستری کشور مبنی بر واردات ۹۰ درصدی موبایل‌های موجود در بازار قاچاق و گردش مالی بازار موبایل حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومانی، خاطر نشان کرد: هم اکنون بیشترین سود این بازار پرمصرف از آن قاچاقیان این کالای ارتباطی است چرا که به دلیل اختلاف قیمت این نوع کالاها و همچنین قیمت پایین تر نسبت به نمونه های گارانتی دار، با تقاضای بالایی از سوی مردم روبرو شده است.
این اظهارات در حالی بیان می شود که از حدود یک هفته گذشته تا کنون میزان واردات و عرضه گوشی های هوشمند بدون گارانتی رسمی در بازار کاهش یافته که برخی از فعالان بازار دلیل این کاهش را سخت گیری ماموران نیروی انتظامی در مرزهای ورودی این کالای ارتباطی به کشور عنوان کردند.
کاهش وارات این کالای ارتباطی درکشور در حالی صورت گرفته که تا چندی پیش نمایش این نوع گوشی ها در ویترین بیشتر مغازه ها به وفور صرت می گرفت.
هم اکنون برخی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ، سونی و اپل با گارانتی غیررسمی در بازار کمیاب شده و در صورت پیدا شدن با قیمت بالاتر از نرخ واقعی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
سهم ۹۰ درصدی قاچاق موبایل در کشورافزایش سهم قاچاق گوشی های موبایل در کشور به حدی رسیده که وزیر دادگستری با اشاره به وجود بازار ۹۰ درصدی موبایل اعلام کرده که پیش‌ از تحریم‌ها درآمدهای خوبی داشتیم ولی بهره‌وری مناسب نبود.
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفته که ۹۰ درصد موبایل‌های موجود در بازار قاچاق هستند و گردش مالی بازار موبایل حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان است ولی قطعاً برای سامان دادن این وضعیت راهکارهایی مانند ثبت کردن تلفن همراه در مخابرات وجود دارد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا