شرایط سنی آزمون استخدامی فرهنگیان

محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مربیان پیش دبستانی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند، اظهار داشت: سنوات مربیان پیش دبستانی در آزمون محاسبه می‌شود و افرادی که قبلاً قراردادی در آموزش و پرورش داشتند جزء سنوات آنها محسوب می‌شود. …

محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مربیان پیش دبستانی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند، اظهار داشت: سنوات مربیان پیش دبستانی در آزمون محاسبه می‌شود و افرادی که قبلاً قراردادی در آموزش و پرورش داشتند جزء سنوات آنها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی باید استخدام شوند که حتماً بومی محل پذیرش باشند و شرط سنی آنها به این شکل است که برای فوق دیپلم ۲۵ سال، لیسانس ۳۰ سال و فوق لیسانس ۳۵ سال در نظر گرفته می‌شود و مدت خدمت سربازی به این سال‌ها اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «برخی ابراز نگرانی می‌کنند که با توجه به هزینه ثبت نام ممکن است در نهایت شرایط آنها در آزمون لحاظ نشود، تکلیف آنها چه می‌شود؟»، گفت: به شرطی که شرایط سنی داشته باشد و در آزمون قبول بشوند، مشکلی ندارند.

وی افزود: سن فعلی کارمندان دولت دارای لیسانس منهای سنوات نباید بیشتر از ۳۰ سال شود و اگر دارای مدرک فوق لیسانس هستند، سن آنها نباید از ۳۵ سال بیشتر شود.

سلیمی جهرمی با اشاره به برخی افرادی که می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند، تصریح کرد: کارمندان دولت، مربیان پیش دبستانی و آقایانی که خدمت سربازی دارند، سن آنها از آنچه در اطلاعیه آمده کسر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «اگر سن مربیان پیش دبستانی از آنچه در اطلاعیه اعلام شده بیشتر باشد، می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟»، اظهار داشت: در این شرایط اگر مربیان پیش‌دبستانی، سابقه کاری‌ خود را در این شغل جمع کرده و از میزان سن‌شان کم کنند، و عدد به دست آمده بالاتر از میزان اعلام شده باشد، امکان شرکت در آزمون را ندارند.

سلیمی جهرمی توضیح داد: به عنوان مثال اگر فردی ۳۰ سال سن و دارای لیسانس باشد و قبلاً ۵ سال مربی پیش دبستانی بوده است، مجموع سن او ۲۵ لحاظ می‌شود و چون از سن اعلام شده کمتر است، در نتیجه می‌تواند در آزمون شرکت کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه «آیا استثنائات دیگری برای آزمون استخدامی وجود دارد و اینکه افرادی که دارای قرارداد با شرکت‌های خصوصی هستند امکان حضور در آزمون را دارند؟»، گفت: خیر، سنوات افراد شاغل در شرکت‌های خصوصی مورد پذیرش نیست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد زیادی معلم هستند که در مدارس غیر دولتی فعالیت می‌کنند که سنوات آنها محاسبه نخواهد شد و قراردادهای مدارس غیر دولتی هم پذیرفته نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «معلم پیش دبستانی داریم که بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارد و سوال پرسیده است که امکان ثبت نام در آزمون استخدامی را دارد؟»، اظهار کرد: هر چقدر سنوات داشته باشد از سن فعلی متقاضی کم می‌شود.

سلیمی جهرمی تصریح کرد: تمام مربیان پیش دبستانی تا تاریخ قانون مجلس که حدود ۲ سال پیش تصویب شد، می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا