اظهارنظر جدید درباره قیمت خودرو

بهرام شریعت در نشستی خبری با اشاره به اینکه دولت در صدد یکسان سازی نرخ ارز است، اظهار داشت: این سیاست نشان می‌دهد که در آینده قیمت خودرو حتما افزایش خواهد یافت. مدیر عامل شرکت مدیران خودرو با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۳ نرخ ارزمبادله‌ای ۲۴۵۰ تومان بود اما امروز نرخ این ارز …

بهرام شریعت در نشستی خبری با اشاره به اینکه دولت در صدد یکسان سازی نرخ ارز است، اظهار داشت: این سیاست نشان می‌دهد که در آینده قیمت خودرو حتما افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت مدیران خودرو با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۳ نرخ ارزمبادله‌ای ۲۴۵۰ تومان بود اما امروز نرخ این ارز با رشد ۲۱ درصدی به ۲۹۶۰ تومان رسیده است، افزود: البته نرخ دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده هم افزایش یافته است؛ بر همین اساس امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

وی درپاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی برمیزان تغییرات قیمتی محصولات این شرکت نیز گفت: شرکت مدیران خودرو ازچند ماه گذشته درخواست افزایش ۱۵ درصدی محصولات خود را به شورای رقابت ارسال کرده است اما تغییرات اعضای شورای رقابت باعث شده تا همچنان درخواست ما در شورا مورد بررسی قرار نگیرد.

شریعت با بیان اینکه یکی از اثرات مهم توافقات هسته‌ای‌‌ آزاد شدن منابع مالی و بهبود نقدینگی و تسهیل اعتبارات خواهد بود، افزود: بدین ترتیب قدرت خرید مردم افزایش می یابد. البته به اعتقاد بنده اگر هیچ سیاست جدیدی از سوی دولت اعمال نشود حضور و فعالیت گسترده شرکت های خودروساز خارجی در بازار ایران دو سال زمان می‌برد.

مدیر عامل شرکت مدیران خودرو در ادامه به برنامه های این شرکت در عرضه محصولات جدید به بازار اشاره کرد و گفت: دو محصولات تیگو۵ و ام‌وی‌ام۱۱۰ جدید در دو مدل برقی و بنزینی امسال به بازار عرضه خواهد شد البته در سال آینده هم سه محصول دیگر را راهی بازار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بازار ایران از انحصار خارج شده و به سمت رقابتی شدن در حال حرکت است، تصریح کرد: خودروی تیگو ۵ به عنوان یک خودروی لوکس ۲۷ مردادماه در نمایشگاه مشهد رونمایی و با لوگوی چری به بازار عرضه می‌شود.

شریعت در خصوص ارائه تخفیفات زیاد برخی شرکت ها در فروش خودروهای چینی، گفت: یکی از شرکت‌های عرضه کننده خودروهای چینی به دلیل برخی از موضوعات از جمله افت مدل خودرو اقدام به ارائه تخفیفات نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا