سامسونگ به صورت ماهانه، بروزرسانی های امنیتی را برای اندروید عرضه خواهد کرد

این نقطه آسیب پذیر ظاهرا به دلیل کد های نا امن موجود در Stagefright ، که از اندروید ۲.۲ تا به حال کتابخانه چند رسانه ای این سیستم عامل به حساب می آید و از آنجا که Stagefright در بسیاری از دستگاه های اندرویدی به کار گرفته شده، محققان عقیده دارند ۹۵ درصد از دستگاه …

این نقطه آسیب پذیر ظاهرا به دلیل کد های نا امن موجود در Stagefright ، که از اندروید ۲.۲ تا به حال کتابخانه چند رسانه ای این سیستم عامل به حساب می آید و از آنجا که Stagefright در بسیاری از دستگاه های اندرویدی به کار گرفته شده، محققان عقیده دارند ۹۵ درصد از دستگاه های اندرویدی موجود در جهان در معرض خطر قرار دارند و از این بین، دستگاه هایی که از سیستم عامل هایی قدیمی تر از اندروید jelly bean استفاده می کنند می توانند هدف اول هکرها قرار گیرند. حالا سامسونگ اعلام کرده که به زودی فرآیند ارائه بروزرسانی های امنیتی برای اندروید را آغاز خواهد کرد.

به طور خلاصه، سامسونگ قصد دارد مطمئن شود که با سرعت هر چه بیشتر حفره های سیستم عامل اندروید چوشانده شوند و مشکلات زمان بندی بین این کمپانی و اپراتورها به وجود نیاید. به گفته سامسونگ آنها مذاکراتشان را برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه ها و در اختیار گرفتن کنترل دستگاه ها توسط هکرها با اپراتورها انجام داده اند و قصد دارند بسته های بروزرسانی را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست کاربرانشان برسانند. همچنین آنها قصد دارند یک برنامه زمانی ماهانه برای عرضه مداوم این بروزرسانی ها را نیز تنظیم کنند تا در آینده دستگاه های اندرویدی با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. هنوز جزئیات بیشتری از تصمیم سامسونگ مشخص نشده اما در هر صورت واضح است که آنها تلاش می کنند اولین شرکتی باشند که با این خطر جدید مقابله می کنند. جالب اینجاست که کمپانی های دیگر هنوز و پس از گذشت بیش از یک هفته از مشخص شدن این مشکل در سیستم عامل اندروید، واکنشی نشان نداده اند و مشخص نیست که آیا سایر کمپانی ها برنامه ای برای رفع نقایص آماده کرده اند یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا