آدم‌‌ربایی ۱۰۰ میلیونی در دخمه معتادان

۵ مرداد امسال خواهر و برادری با حضور در کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان شهریار از ربوده شدن برادر ۲۸ ساله شان به نام محمد خبر دادند. ماموران انتظامی با تحقیق از این دو نفر متوجه شدند روز گذشته برادرشان خانه را ترک کرد تا برای یافتن کار به کرج یا تهران برود و از او …

۵ مرداد امسال خواهر و برادری با حضور در کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان شهریار از ربوده شدن برادر ۲۸ ساله شان به نام محمد خبر دادند.

ماموران انتظامی با تحقیق از این دو نفر متوجه شدند روز گذشته برادرشان خانه را ترک کرد تا برای یافتن کار به کرج یا تهران برود و از او بی خبر بودند؛ اما هنگام عصر پیامک هایی از او دریافت کردند مبنی بر این که وی به گروگان گرفته شده و باید برای آزادی او پول بپردازند. آنها ابتدا این پیامک ها را جدی نگرفتند تا این که ساعاتی بعد طی تماس با تلفن همراه برادرشان، معلوم شده وی ربوده شده است و اگر پول درخواستی آدم ربایان را پرداخت نکنند، او کشته خواهد شد.

در این مرحله از تحقیقات خانواده جوان ربوده شده ابتدا دو میلیون تومان به شماره حسابی که آدم ربا گفته بود، واریز کردند، اما او در تماس بعدی از این خانواده خواسته شب هنگام مبلغ یکصد میلیون تومان برای او در یکی از محله های جنوبی شهریار بیاورند و اگر متوجه حضور ماموران انتظامی در محل حادثه شود، گروگان جوان را خواهد کشت.

ماموران با اطلاع از این ماجرا، پرونده ای تشکیل داده و با آموزش به خانواده گروگان از آنها خواستند در محل ملاقات با آدم ربا حاضر شوند تا ماموران آنجا را زیر نظر بگیرند. ماموران همراه برادر و خواهر گروگان در محل ملاقات حضور یافتند. پس از دو ساعت مردی جوان در نزدیکی ساختمان مخروبه ای موتورسیکلتش را متوقف کرده و از آن پیاده شد. متهم سپس قصد گرفتن ساک پر از پول را داشت که دستگیر شد.

مرد جوان پس از انتقال به پلیس آگاهی در اظهاراتش گفت: عصر روز حادثه که برای خرید شیشه به دخمه معتادان که متعلق به دوستم به نام حسن بود، رفته بودم، مردی جوان نیز برای خرید موادمخدر به آنجا آمده بود. حسن وقتی فهمید او پول زیادی همراه دارد، نقشه دزدی را طراحی کرد. ۸۰۰ هزار تومان پول نقد و یک میلیون تومان را که در حسابش بود، سرقت کردیم. بعد هم او را در اتاقی زندانی کردیم و از خانواده اش خواستیم برای آزادی او صد میلیون تومان بدهند. در این مدت فقط او را کتک می زدیم و صدای ناله های او را در تماس تلفنی، برای خانواده اش پخش می کردیم تا آنها هر چه سریع تر پول درخواستی مان را فراهم کنند. امروز من برای دریافت پول به محل قرار با خانواده شاکی آمدم که دستگیر شدم. مرد جوان همچنان در اسارتگاه دو همدستم است .

با اعتراف مرد آدم ربا، ماموران انتظامی به نشانی که او در اختیارشان قرار داد اعزام شدند و با هماهنگی قضایی با بازپرس اسماعیل برجسته ، وارد ساختمان شدند. پس از جستجو در ساختمان، فرد ربوده شده را با دست و پای بسته داخل یکی از اتاق ها پیدا کردند. دو مرد گروگانگیر هم در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.

گروگان پس از آزادی در اظهاراتش گفت: زمانی که برای خرید شیشه به خانه این قاچاقچی رفتم، او متوجه شد مقداری پول همراهم است که برای تصاحب پول هایم نقشه گروگانگیری و اخاذی یکصد میلیون تومانی از خانواده ام را عملی کرد. با ثبت اظهارات وی، دو متهم آدم ربا نیز بازجویی شدند و به ضد و نقیض گویی پرداختند؛ اما زمانی که در مواجهه حضوری با دیگر همدست خود قرار گرفتند، اعتراف کردند هدفشان از این آدم ربایی فقط اخاذی از خانواده گروگان بوده تا با دریافت این پول یکشبه پولدار شوند.

این در حالی بود که تحقیقات نشان می داد هر سه آدم ربا از افرادی سابقه دار بودند که حتی یکی از آنها به اتهام خرید و فروش موادمخدر، کیف قاپی، سرقت و زورگیری ده مرتبه به زندان رفته است.

به گزارش جام جم، دو روز پیش متهمان با دستور بازپرس اسماعیل برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار روانه زندان شدند. پرونده آنها نیز برای مشخص شدن دیگر جرایم این سه متهم و تحقیقات بیشتر از آنها در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا