انتقاد واشنگتن از اظهارات لاوروف

به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در سخنانی گفته بود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۹ میلادی واقعیت را در خصوص سامانه دفاع موشکی این کشور در اروپا نگفته است. لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سنگاپور تاکید کرده بود که با توجه به …

به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در سخنانی گفته بود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۹ میلادی واقعیت را در خصوص سامانه دفاع موشکی این کشور در اروپا نگفته است.

لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سنگاپور تاکید کرده بود که با توجه به دستیابی به توافق هسته ای با تهران، دیگر نیازی به استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا در اروپا نخواهد بود.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات لاوروف، گفت: وزیر خارجه روسیه در خصوص دفاع موشکی اروپا اشتباه می کند. آمریکا همواره گفته است که دفاع موشکی در اروپا برای مقابله با تهدید موشکی ایران است نه فقط تهدید هسته ای ایران.

۵ آوریل ۲۰۰۹ میلادی اوباما در سخنانی گفته بود که اگر تهدید ایران از بین برود، آمریکا پایه و اساس مستحکمتری برای امنیت خواهد داشت و عامل اصلی برای ایجاد سامانه های دفاع موشکی جدید در اروپا، از بین خواهد رفت.

لاوروف روز گذشته گفت: مسکو هیچ تصمیمی برای وارد شدن به رقابت تسلیحاتی با آمریکا بر سر استقرار سامانه های دفاع موشکی در شرق اروپا ندارد.

آمریکا بارها مدعی شده است که استقرار سامانه دفاع موشکی در شرق اروپا با هدف مقابله با تهدید ایران بوده ولی روسیه این اقدام آمریکا را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می داند.

پس از توافق هسته ای ماه گذشته بین ایران و قدرت های جهانی، روسیه لزوم استقرار سامانه های دفاع موشکی در شرق اروپا را زیر سئوال برده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا