دروازه جديد قاچاق مواد مخدر به ايران

سردار ‌علي مؤيد ظهر امروز در نشست خبري کارگاه تعالي رفتار کارکنان پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در هتل گلستان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه پليس مبارزه با مواد‌مخدر تمام تلاش خود را براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتياد به انجام رسانده و نتيجه عملکرد آن نيز بازتاب‌هاي مناسبي در …

سردار ‌علي مؤيد ظهر امروز در نشست خبري کارگاه تعالي رفتار کارکنان پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در هتل گلستان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه پليس مبارزه با مواد‌مخدر تمام تلاش خود را براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتياد به انجام رسانده و نتيجه عملکرد آن نيز بازتاب‌هاي مناسبي در جامعه به همراه داشته است.

وي ضمن اظهار قدرداني از ارتباط مناسب رسانه‌ها با پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصريح کرد: اين ارتباط مناسب مي‌تواند کمک‌دهنده‌ پليس براي امجام بهتر وظايف خود باشد.

رئيس پليس مواد مخدر ناجا تلاش براي پيشگيري از ورود مواد مخدر به داخل خاک ايران را يکي از مأموريت‌هاي اين نهاد عنوان کرد و افزود: برخورد جدي با خرده فروشان، تمرکز بر شرق کشور و پاکسازي محلات از معتادان از ديکر محورهاي فعاليت اين نهاد در راستاي جلوگيري از پديده اعتياد در جامعه است.

مويدي با بيان اينکه از ابتداي سال جاري تاکنون ۲۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ تن از اين ميزان متعلق به خراسان رضوي بوده است، خراسان رضوي به‌دليل همجواري با کشور افغانستان بيش از ساير استان‌ها، مورد توجه پليس قرار دارد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: بخش زيادي از مواد مخدر سنتي وارد شده به کشور از طريق اين مرزها بوده است.

مويدي خاطرنشان کرد: همچنين در محموله‌هاي کشف شده ميزان زيادي حشيش، هروئين، ترياک و ديگر مواردي از اين دست بوده و درصد کمي شامل مواد مخدر صنعتي بوده است.

وي ۶۵ درصد مواد مخدر وارد شده به ايران را از طريق مرز پاکستان عنوان کرد و افزود: ۳۵ درصد باقي‌مانده از ديگر مرزهاي مشترک به‌ويژه افغانستان وارد کشور مي‌شوند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اينکه خانواده‌ها بايد دقت بيشتري روي فرزندان خود در زمينه ابتلاء به بيماري اعتياد داشته باشند، تأکيد کرد: متأسفانه سن ابتلاء به اعتياد به‌شدت کاهش يافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا