۱۰ مربی پرهزینه جهان

به گزارش افکارنیوز، در شرایطی که در فصل گرم تابستان، پنجره نقل و انتقالات بازیکنان همچنان باز است، بحث خرید‌ها و بازیکنان تازه‌وارد، درلیگ‌های معتبر جهان همچنان دنبال می‌شود. براساس آخرین اطلاعات آماری، اگر قرار شود که پرهزینه‌ترین مربی کنونی فوتبال جهان از نظر خرید بازیکن جدید در مدت یک دهه به عنوان مثال از …

به گزارش افکارنیوز، در شرایطی که در فصل گرم تابستان، پنجره نقل و انتقالات بازیکنان همچنان باز است، بحث خرید‌ها و بازیکنان تازه‌وارد، درلیگ‌های معتبر جهان همچنان دنبال می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات آماری، اگر قرار شود که پرهزینه‌ترین مربی کنونی فوتبال جهان از نظر خرید بازیکن جدید در مدت یک دهه به عنوان مثال از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴، شناسایی و مشخص شود، باید به انگلیس و شهر لندن رفت و سراغ ژوزه مورینیو را گرفت.

مربی همیشه جنجالی و پرتغالی که در دهه فوق حدود ۹۰۳ میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده است و توانسته ۱۶ مقام قهرمانی با تیم‌های چلسی، اینترمیلان و رئال مادرید کسب کند.

اما حالا سئوال این است که آیا پرهزینه‌ترین مربی جهان از حیث خرید بازیکن، پرافتخارترین نیز بوده که باید پاسخ داد: مورینیو، جزو پرافتخارترین‌ها است اما نفر اول نیست.

زیرا پپ گواردیولا، با وجودی که تنها ۳۹۱ میلیون یورو صرف خرید بازیکن در تیم‌های بارسلونا و بایرن مونیخ در همان مدت کرده، ۱۹ مقام قهرمانی بدست آورده است.

در گزارشی کوتاه مشخص می‌شود ۱۰ مربی پرهزینه جهان(بیشترین خرید‌ها) از نظر حیث کسب مقام قهرمانی در چه کسانی هستند:

*موریینو، شماره یک پرهزینه‌ها!

آقای خاص همانگونه که گفته شد، مربی شماره یک در زمینه هزینه کردن بابت بازیکنان تازه‌وارد است.

در مدت یک دهه ۹۰۳ میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده و ۱۶ افتخار به دست آورده است.

او اگر مدعی است که مربی موفقی بوده، نگاهی هم به فهرست خریدهایش بیندازد که بیشترین هزینه‌های ممکن را روی دستان تیم‌های که همکاری می‌کرده،‌گذاشته است.

*کارلو آنچلوتی، ایتالیایی پرهزینه و البته موفق!

کارلو آنچلوتی که اکنون روزهای استراحتش و البته «بی تیمی» را بعد از فصلی پرفشار با رئال مادرید می‌گذراند، مربی شماره ۲ در زمینه خرید ستاره‌های‌ جدید در میان همکاران برجسته‌اش است.

وی در مدت یک دهه ۸۸۱ میلیون یورو برای تیم‌هایش (رئال مادرید، پاری‌سن‌‌ژرمن و … ) بازیکن خریده و ۱۲ مقام قهرمانی گرفته است.

در مورد او می‌توان گفت اگر خیلی خرج‌تراش بوده اما به طور نسبی موفق هم بوده است.

*روبرتو مانچینی، شماره ۳ مربیان پرهزینه!

عنوان سوم مربیان پرهزینه در زمینه خرید بازیکن جدید به روبرتو مانچینی ایتالیایی می‌رسد. وی در یک دهه اخیر ۶۶۷ میلیون یورو هزینه روی دست مدیران تیم‌هایش برای جذب بازیکن جذید گذاشته و در نهایت ۷ مقام قهرمانی کسب کرده است.

*مانوئل پیگرینی، پرهزینه اما کم افتخار!

مانوئل پیگرینی، مربی خارجی این روزهای منچسترسیتی انگلیس در یک دهه اخیر ۶۴۵ میلیون یورو هزینه روی دست تیم‌های ویارئال، رئال مادرید، مالاگا،‌منچسترسیتی گذاشت و چهارمین مربی از نظر خرج و هزینه کردن بابت بازیکن در جهان شد اما فکر می کنید به چند عنوان قهرمانی رسید؟

برای این منظور نیازی نیست زیاد فکر کنیم چون در کارنامه وی تنها ۲ مقام قهرمانی ثبت شده است.

*فرگوسن،‌ اسکاتلندی پرهزینه و البته پرافتخار!

با وجودی که ۲ سالی است سرآلکس فرگوسن، مربی نامدار اسکاتلندی بازنشسته شده اما هرگاه نام منچستریونایتد به گوش می‌رسد، همه به یاد ۲۷ سال افتخار‌آفرینی‌های این مربی بزرگ و فراموش‌نشدنی اولدترافوردی‌ها می‌افتند.

درست است که وی در یک دهه فوق، حدود ۴۶۵ میلیون یورو از طرف منچستریونایتد بابت جذب نیروهای جدید،‌هزینه کرد و مربی پنجم دنیا از این نظر شد، اما ۱۴ مقام قهرمانی برای یونایتد‌ها نیز کسب کرد.

*عنوان ششم پرهزینه‌ها برای آرسن ونگر!

آرسن ونگر،مربی مطرح و فرانسوی آرسنال در طبقه‌بندی ۱۰ مربی پرهزینه فوتبال دنیا، در رده ششم جای می‌گیرد.

وی در مدت یک دهه اخیر ۴۲۸ میلیون یورو از طرف توپچی های لندن صرف جذب بازیکن جدید کرد. اما از نظر کسب مقام جزو ناموفق‌ها است. زیرا در کارنامه او تنها ۴ مقام قهرمانی به چشم می‌خورد.

*پپ گواردیولا، کم هزینه اما پرافتخارترین

این جملات که در پی می‌آید،‌می‌تواند تا حدودی منتقدان این روزهای سرمربی اسپانیایی بایرن را آرام کند.

چرا که پپ گواردیولا از نظر صرف هزینه بابت خرید نیروهای جدید جزو کم‌خرج‌ترین‌ مربیان است اما از نظر افتخارآفرینی،‌بالاترین عملکرد را داشته است.

مطابق آمار وی ۳۹۱ میلیون یورو بابت بازیکنان جدید در تیم‌های بارسلونا و بایرن مونیخ هزینه کرده اما ۱۹ مقام قهرمانی بدست آورده است.

این یعنی نسبت به رقیب پرتغالی‌اش یعنی مورینیو،‌ بسیار کم‌هزینه‌تر و البته موفق‌تر بوده است.

*رتبه هشتم در اختیار مربی اتلتیکومادرید

رتبه هشتم مربیان پرهزینه دراختیار دیگو سیمئونه قرار می‌‌گیرد.

سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید که با صرف ۲۴۶ میلیون یورو در رده هشتم از ۱۰ مربی پرهزینه جهان قرارگرفته و ۶ مقام قهرمانی را نیز بدست آورده است.

*رده نهم برای لویی فان‌خال

اما رده نهم مربیان پرهزینه به لویی فان‌خال، سرمربی هلندی منچستریونایتد می‌رسد.

مربی که در مدت یک دهه گذشته ۲۴۰ میلیون یورو هزینه بابت نیروهای تازه‌وارد کرده و ۳ مقام قهرمانی داشته است.

البته اگر دوره زمانی امسال و تابستان گذشته در مورد وی منظور شود،‌ با توجه به خریدهای سنگین و پرتعدادی که در منچستریونایتد انجام داده، در رده بالاتری در جمع ۱۰ مربی پرهزینه جهان قرار می‌گیرد.

*یورگن کلوپ، مربی آخر

مربی آلمانی که تا تابستان سال جاری به مدت ۷ سال تمام موفق در تیم بورسیادورتموند کار کرد و برای تیم‌هایش تنها ۱۸۱ میلیون هزینه تراشید، دهمین مربی پرهزینه‌های دنیا بوده که در کارنامه‌اش ۶ مقام قهرمانی ثبت شده است.

دکمه بازگشت به بالا