پسر قذافی به اعدام محکوم شد

این دادگاه همچنین «عبدالله السنوسی» رئیس دستگاه اطلاعات و البغدادی المحمودی آخرین نخست‌وزیر قذافی و شماری دیگر از نزدیکان وی را به اعدام محکوم کرد. دستگاه قضایی لیبی همچنین ۶ تن از عناصر رژیم سابق لیبی را به اعدام محکوم کرد. محاکمه سران رژیم سابق لیبی که از ۲۴ مارس ۲۰۱۳ میلادی (۴ فروردین ۹۲) …

این دادگاه همچنین «عبدالله السنوسی» رئیس دستگاه اطلاعات و البغدادی المحمودی آخرین نخست‌وزیر قذافی و شماری دیگر از نزدیکان وی را به اعدام محکوم کرد.

دستگاه قضایی لیبی همچنین ۶ تن از عناصر رژیم سابق لیبی را به اعدام محکوم کرد.
محاکمه سران رژیم سابق لیبی که از ۲۴ مارس ۲۰۱۳ میلادی (۴ فروردین ۹۲) آغاز شده بود تاکنون محکومیت هیچ یک از این افراد را در پی نداشت که این ام موجب نارضایتی مردم لیبی شده بود.

پس از گذشت ۴ سال از سرنگونی «معمر قذافی» در جریان قیامی که با حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت گرفت، هرج و مرج بر لیبی حاکم شده است و در حال حاضر نیروهای دولتی با شبه‌نظامیان مسلح که بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده‌اند و از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی منطقه‌ای و بین المللی برخورداند، می‌جنگند.

تاکنون نشست‌هایی که کشورهای همسایه لیبی و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حل بحران این کشور برگزار کرده اند، هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در حال حاضر در لیبی دو دولت بر سر قدرت با یکدیگر درگیرند. یکی دولت موقت برخواسته از پارلمان که مقر آن شهر البیضا در شرق و یکی دولت نجات ملی برخواسته از کنگره ملی سابق لیبی که دوره آن به پایان رسیده است می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا