طلا همچنان کمتر از ۱۱۰۰ دلار

ارزش پایین‌ دلار به طلا کمک کرد تا از کمترین رقم ۵ سال و نیم اخیر بالاتر بیاید اما هنوز در معاملات امروز کمتر از ۱۱۰۰ دلار معامله می‌شود اما انتظارها برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در کوتاه‌مدت روند کاهشی را حفظ کرده است. نشست دو روزه فدرال رزرو این هفته برگزار خواهد شد. …

ارزش پایین‌ دلار به طلا کمک کرد تا از کمترین رقم ۵ سال و نیم اخیر بالاتر بیاید اما هنوز در معاملات امروز کمتر از ۱۱۰۰ دلار معامله می‌شود اما انتظارها برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در کوتاه‌مدت روند کاهشی را حفظ کرده است.

نشست دو روزه فدرال رزرو این هفته برگزار خواهد شد. این نشست مشخص‌کننده و ارسال‌کننده سیگنال‌های بیشتری در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در اواخر امسال است.

هر اونس طلا در معاملات امروز ۶.۲۷ دلار کاهش یافت و ۱۰۹۲.۸۴ دلار فروخته شد. طلا هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین روند از اواخر سال ۲۰۱۲ به شمار می‌رود.

متیو ترنر تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت: «چشم‌انداز کاهشی کوتاه مدت طلا نتیجه اتفاقاتی است که می‌تواند به افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو در ماه سپتامبر منجر شود.»

قیمت طلا هفته گذشته پس از یک آشفتگی ناگهانی و شدید در بازارهای نیویورک و شانگهای که به فروش بیشتر منجر شد، ۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۷ دلار در هر اونس، پایین‌ترین رقم از فوریه ۲۰۱۰ رسید.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در جهان روز جمعه برای هفتمین روز به ۲۱.۸۷ میلیون اونس کاهش یافت که کمترین میزان از سپتامبر ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا