افزایش پهنای باند اینترنت به ۲۰۷ گیگ

به گزارش موبنا، محمدطاهر شمس پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی اصلی زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی کشور و متولی مادر و اصلی و متولی مخابراتی و همچنین اصلی در ارتباطات بین الملل است، اظهار داشت: این …

به گزارش موبنا، محمدطاهر شمس پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی اصلی زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی کشور و متولی مادر و اصلی و متولی مخابراتی و همچنین اصلی در ارتباطات بین الملل است، اظهار داشت: این مجموعه با توجه به اجزا شرکت که سوئیت مایکروویو، شبکه فیبرنوری، شبکه دیتا، بین استانی، انتقال است مسئولیت برقراری ارتباطات بین الملل و اینترنت را دارد و سایر خدمات را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه شبکه فیبرنوری ملی، انتقال یک پارچه آی تی، داده پشتیبان مراکز، هم مکانی زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات، سرویس های یک پارچه و غیره اهم وظایف شرکت ارتباطات زیر ساخت است، ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم فیبرنوری کشور ۵۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که اکنون به ۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و سه درصد رشد داشته است.
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه وضعیت شبکه انتقال ۵۰۰ هزار E۱بوده که اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ E۱  رسیده و معادل ۱۶۰ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: شبکه دیتا۷۰۰ گیگ بود که اکنون به دو هزار و ۴۰۰گیگ رسیده و۲۴۳ درصد رشد داشته است.
شمس با بیان اینکه پنهای باند در ابتدای کار دولت یازدهم ۷۰ گیگ بود که اکنون به ۲۰۷ گیگ رسیده و معادل ۱۹۶ درصد رشد داشته است، ادامه داد: توانمندی و ویژگی های زیر ساخت در استان همدان ۱۴.۴ دهم گیگابیت برای مشترکان در حال کار است.
وی با بیان اینکه ارتباطات شبکه فیبر نوری آماده بهره برداری در استان۷۴۵ کیلومتر بود که از ابتدای دولت یازدهم۲۱۲ کیلومتر افزایش یافت، بیان کرد: شبکه انتقال E۱ استان۲۹ هزار بود که اکنون به ۷۴۶ هزار E۱ رشد پیدا کرده است.
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه با توجه به افتتاح پروژه هایی که در استان همدان انجام شد توانایی شبکه به دو برابر افزایش پیدا می کند، عنوان کرد: طبق برنامه های وزیر ارتباطات تا دو سال آینده این مقدار نیز دو برابر رشد خواهد داشت.
محمد طاهر شمس رونمایی از سامانه جامع خدمات الکترونیک استان همدان، رونمایی از نخستین خدمات رایانش ابری در استان، توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتور ها در استان، توسعه ظرفیت شبکه انتقال E۱، راه اندازی ۱۸ باجه مستقل پست بانک را از مهمترین پروژه های به بهره برداری رسیده در استان همدان عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا