آصفی: بدهی‌ باشگاه‌ها را قسط‌ بندی کنند

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا حمیدرضا آصفی، اظهار کرد: این تصمیم که باشگاه‌های بدهکار اجازه حضور در لیگ را نداشته باشند اجرایی نمی‌شود چون تصمیم خیلی منحصر به فردی است. وی ا‌دا‌مه‌ داد: ممکن است فدراسیون این تصمیم را اعلام کرده تا فشاری وارد شود و به قول معروف به مرگ …

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا حمیدرضا آصفی، اظهار کرد: این تصمیم که باشگاه‌های بدهکار اجازه حضور در لیگ را نداشته باشند اجرایی نمی‌شود چون تصمیم خیلی منحصر به فردی است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: ممکن است فدراسیون این تصمیم را اعلام کرده تا فشاری وارد شود و به قول معروف به مرگ بکشد که باشگاه‌ها به تب راضی شوند، ولی در هر حال این تصمیم غیر عملیاتی است.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل با بیان این که باید به این طور موضوعات نگاه پخته‌تری داشت، گفت: البته این حق فدراسیون است که تیم‌ها بدهی‌هایشان را بدهند و خواستار شفاف‌سازی باشگاه‌ها شود. قدمی که فدراسیون برداشته قدم خوبی است، ولی مکانیزم این کار محکوم به شکست است.

آصفی درباره راهکار درست در پرداخت بدهی باشگاه‌ها، گفت: باید بدهی‌ها را زمان بندی کرد. مثلا بگویند شما این قدر بدهکار هستید ظرف مدت یک یا دو سال هر ماه باید آن قدر از بدهی را بپردازید. بنگاه‌های اقتصادی هم وقتی بدهکار می‌شوند بدهی‌های معوقه‌شان را قسط بندی می‌کنند که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه تصریح کرد: راهکار دیگر این است که یک سال لیگ را تعطیل کنند که من این مورد را در بضاعت و توان فدراسیون نمی‌بینم.

آصفی درباره این که چرا امروز از شانزده تیم لیگ برتری یازده تای آن بدهکار هستند؟ گفت: علت این است که در تیم‌های ما اصل نتیجه‌گیری است. مدیر‌عامل برای این که نتیجه‌ بگیرد و بماند زیر بار تعهدهای سنگین می‌رود و چون باشگاه‌های ما خصوصی نیستند و درآمدزایی ندارند این اتفاقات می‌افتد. دلیل اصلی این مشکلات هم این است که ساختار باشگاه‌ها غلط است.

وی افزود: مثلا من که مدیر‌عامل می‌شوم می‌خواهم نتیجه‌ خوب و سهمیه بگیرم بنابراین باید زیر بار قرض بروم. حالا یا نتیجه‌ می‌گیریم یا خیر. بعدها هم مدیر‌عامل عوض می‌شود و برای باشگاه بدهی می‌ماند.

آصفی با اشاره به ناکامی در خصوصی‌سازی سرخابی‌ها با بیان این که از ابتدا هم مشخص نبود هدف از خصوصی سازی چیست تاکید کرد: سپاهان، ذوب‌آهن و تراکتورسازی مگر خصوصی‌ هستند؟ اینها از استقلال و پر‌سپولیس دولتی‌تر هستند و نتیجه‌ این می‌شود که نه حق پخش تلویزیون می‌گیرند نه توانایی گرفتن اسپانسر را دارند. دو سال مردم را سر کار می‌گذارند و بعد هم طرح متوقف می‌شود.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره خصوصی شدن پر‌سپولیس و استقلال نیز، خاطر‌ نشان کرد: استقلال و پر‌سپولیس در این کشور خصوصی نمی‌شوند، چون باید از تیم‌های کم حاشیه و کوچک‌تر شروع کنیم بعد اگر با مشکل مواجه نشویم و از کم و کاستی‌هایش درس گرفتیم، برویم به سراغ تیم‌های بزرگتر. باید پر‌سپولیس و استقلال را بگذاریم برای سنگر آخر.

آصفی در پاسخ به این پرسش که اگر از چند تیم کوچک خصوصی‌سازی شروع شود فکر نمی‌کند که زورآزمایی بین دولت و بخش خصوصی پیش بیاید و در نهایت هم برنده این زورآزمایی مشخص باشد، گفت: حالا چه این طور، چه آن طور هر کدام معایب و مزایایی دارند. بنده اعتقاد دارم در امر خصوصی سازی باید از تیم‌های کوچک‌تر شروع کنیم. حالا اگر دولت این توان را دارد که یک باره خصوصی سازی انجام دهد، خب انجام دهد ولی اگر قرار است تک، تک خصوصی سازی کنند باید این کار از تیم‌های کوچک‌تر شروع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا